Google zainwestuje w tym roku w rozwój YouTube z myślą o nowej generacji filmów. W 2021 roku od YouTube możemy oczekiwać między innymi łatwiejszej nawigacji, a także nowych sposobów zarabiania.
Dalsza część tekstu pod wideo
W 2020 roku większość z nas musiała pozostać w domach. W tym czasie YouTube obserwował, jak ludzie z całego świata gromadzą się na platformie, aby uzyskać dostęp do treści edukacyjnych (78%), oglądać w sieci wydarzenia dziejące się na żywo (70%) czy rozwijać swoje nowe hobby (72%). W miarę jak filmy stają się coraz ważniejszą częścią naszego życia, potrzeby widzów ewoluują szybciej niż kiedykolwiek. Aby sprostać tym wymaganiom w nadchodzącym roku, YouTube chce na nowo zdefiniować doświadczenie, jakim jest oglądanie filmów.
Możecie wyobrazić sobie YouTube jako globalną scenę dla materiałów wideo: naszym zadaniem jest - jak każdego dobrego kierownika sceny - stworzenie najlepszych warunków dla naszych twórców i najlepszych wrażeń z oglądania dla naszych odbiorców.
– czytamy na Google Blog
Zobacz: Google usunie Twoje dane z Muzyki Google Play. Możesz je przenieść do YouTube Music
Zobacz: Google jednak chce porozumieć się z australijskimi mediami
6 rzeczy, których można oczekiwać od YouTube w 2021 roku
Zmiany, które zostaną wprowadzone do serwisu YouTube, będą następujące:
- Łatwiejsza nawigacja: w zeszłym roku YouTube wprowadził możliwość dodawania rozdziałów do paska postępu, aby ułatwić widzom poruszanie się po filmie. Funkcja już wkrótce zostanie rozszerzona, umożliwiając automatyczne dodawanie rozdziałów do odpowiednich filmów. YouTube unowocześni także wygląd na tabletach, aby korzystanie z platformy na tych urządzeniach było bardziej intuicyjne.
- Obsługa nowych formatów: zmieniony zostanie wygląd strony głównej aplikacji YouTube VR, aby ulepszyć jej nawigację, funkcje ułatwienia dostępu i wyszukiwanie. Nadal obsługiwane będą różne formaty i kombinacje: filmy w jakości SD, HD, 4K, a także technologie VR i HDR oraz transmisje na żywo na prawie każdym urządzeniu z dostępem do Internetu.
- Udostępnienie YouTube Shorts większej liczbie użytkowników: w 2020 roku YouTube uruchomił nowe narzędzie do tworzenia krótkich filmów wyłącznie za pomocą telefonów komórkowych. Obecnie Shorts jest dostępne w wersji beta w Indiach. Od początku grudnia liczba indyjskich kanałów korzystających z tego narzędzia wzrosła ponad trzykrotnie, a odtwarzacz Shorts generuje na YouTube ponad 3,5 miliarda wyświetleń dziennie na całym świecie. W nadchodzących tygodniach Google zacznie udostępniać YouTube Shorts większej liczbie użytkowników na świecie, zaczynając od Stanów Zjednoczonych.
- Nowe sposoby zarabiania: YouTube wciąż pracuje nad zwiększeniem liczby sposobów monetyzacji treści, aby pomóc twórcom zdywersyfikować swoje źródła przychodów. Przykładem może być nowa funkcja aplauz, która pozwoli fanom aktywnie okazywać wsparcie ich ulubionym kanałom na YouTube.
- Zakupy dla następnego pokolenia: YouTube chce również w pełni wykorzystać możliwości zarabiania w handlu. Dlatego testuje wersję beta nowego zintegrowanego sposobu robienia zakupów, który pozwoli widzom skorzystać z rad i wiedzy zaufanych twórców, by dokonywać świadomych zakupów bezpośrednio w YouTube.
- YouTube Kids: YouTube zaoferuje nowe narzędzia dla rodziny, w tym bardzo oczekiwaną opcję, która pozwoli rodzicom dodawać określone filmy i kanały z głównej platformy YouTube do listy filmów dostępnych dla dzieci w YouTube Kids.
Zobacz: Twitch w styczniu pobił rekord oglądalności. Obejrzeliśmy 2 mld godzin transmisji
Zobacz: Netflix szykuje anime w uniwersum Dota 2. Premiera w marcu
Źródło tekstu: Google