DAJ CYNK

Wyniki Polkomtelu po 1Q2013

05.06.2013

Dodane przez: LuiN

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 10

Ważne 4

1

Z usług sieci Plus na koniec marca 2013 roku korzystało ponad 13.857 tys. klientów. W I kwartale o ponad 200 tys. zwiększyła się liczba klientów korzystających z Internetu w Plusie - do ponad 2,8 mln.

Baza kart SIM sieci Plus na koniec marca miała 13.857 tys. kart, co oznacza wzrost w I kwartale o 18 tys. O ponad 200 tys. zwiększyła się liczba klientów korzystających z Internetu w Plusie - do ponad 2,8 mln.

Przychody wyniosły 1,678 mld zł, względem 1,759 mld zł przed rokiem, co oznacza spadek w skali roku o 4,61%. EBITDA wyniosła 716 mln zł (708 mln zł przed rokiem), a marża EBITDA wyniosła 42,7%, wzrastając o 2,5 pkt. proc. w skali roku (40,2%).

Pierwszy kwartał 2013 roku to czas wprowadzania całkowicie nowych ofert. To także dalszy ciąg rewolucji na rynku mobilnego Internetu w Polsce prowadzonej przez Plusa pod znakiem LTE. Oferty wprowadzane od początku 2013 roku były wspierane nową komunikacją marketingową. Dziś Plus oferuje obok routerów, modemów i tabletów również 10 modeli smartfonów z LTE.

Wszystko co robimy ma jeden cel - satysfakcję klienta. Nasze rosnące przychody z usług mobilnego dostępu do internetu to po pierwsze efekt nowych, niedawno wprowadzonych taryf dopasowanych do potrzeb klientów, a po drugie stale rozwijanej i rozbudowywanej sieci. Dzięki realizowanej w błyskawicznym tempie jej modernizacji, nasi klienci mogą cieszyć się z najnowocześniejszej sieci o największym zasięgu - z szybkiego internetu mogą korzystać już nie tylko mieszkańcy dużych miast, ale również wybierający ofertę Plusa mieszkańcy mniejszych miejscowości. - powiedział Tobias Solorz, odpowiedzialny w zarządzie Polkomtelu za sprzedaż i marketing.

Wyniki za I kwartał br. wskazują, że Polkomtel z sukcesem stawia na wzrost przychodów z usług mobilnego internetu, posiada największą bazę klientów kontraktowych oraz niskie koszty operacyjne - pozostajemy operatorem o najwyższej rentowności EBITDA. Niskie koszty, to korzyść naszych klientów - możemy więcej inwestować w rozwój usług internetowych oraz w pozyskanie klientów. Polkomtel już ponad rok temu dostrzegł konieczność oszczędzania i przygotowania się na gorsze czasy. Silnie inwestujemy w rozwój sieci jak i urządzeń do usługi LTE - w pierwszym kwartale wprowadziliśmy telefony z LTE. Dzięki wzrostowi przychodów z internetu możemy kompensować spadki z przychodów głosowych. Spadek naszych całkowitych przychodów to efekt przede wszystkim obniżenia stawek MTR i gdyby pozostały one na poziomie podobnym do ubiegłorocznego, nasze przychody byłyby nawet wyższe niż przed rokiem. - mówi Joanna Nieckarz, dyrektor ds. finansowych w Polkomtelu.

Źródło tekstu: Plus, wł

Komentarze
Zaloguj się