DAJ CYNK

Wyniki Multimedia Polska po 3Q2017

18.11.2017

Dodane przez: SirmarK

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 3406

Ważne 0

0

W III kwartale przychody Grupy Multimedia Polska spadły do 166,9 mln zł, a zysk netto wyniósł 9,83 mln zł.



W III kwartale przychody Grupy Multimedia Polska spadły o 3,21% do 166,9 mln zł w stosunku do odpowiadającego kwartału roku poprzedniego. Zysk netto wyniósł 9,83 mln zł, czyli o 4% mniej niż przed rokiem. Po dziesięciu miesiącach przychody były niższe o 2,43% (rok-do-roku) i wyniosły 510 mln zł. Zysk netto w tym okresie był spadł o 5% i wyniósł 20,8 mln zł.

Po trzecim kwartale przychody z segmentu wideo stanowiły 55,4%, z Internetu 29,7%, z telefonii 11,7%, a pozostałe źródła stanowiły 3,2%. Jak podaje operator, wzrost przychodu z usług wideo wynika z pozyskania nowych klientów i dalszej migracji z usług analogowych do cyfrowej TV. Tracą za to usługi internetowe, ze względu na silną konkurencję ze strony ofert LTE sieci komórkowych. Tak jak się spodziewał rynek, spadły także przychody z usług telefonii.

Na koniec trzeciego kwartału Grupa świadczyła usługi na rzecz 757,6 tys. abonentów (dla porównania 835,4 tys. w 3Q2016), z których 323,8 tys. korzystało z jednej usługi, 315,3 tys. korzystało z dwóch usług, a 118,5 tys. z trzech i więcej usług.

Na dzień 31 marca łącznie firma dostarczała swoim klientom 1,732 mln usług (RGU), czyli 64 tys. więcej (4% więcej) niż na koniec 3Q2016 r.:

  • usług wideo - 931,6 tys. (wzrost o 83,9 tys. rok-do-roku)
  • usług internetowych - 531 tys. (wzrost o 0,7 tys. rok-do-roku)
  • usług głosowych - 256,9 tys. (spadek o 12,9 tys. rok-do-roku)
  • pozostałych usługi - 12,6 tys. (spadek o 7,8 tys. rok-do-roku)

Z powyższych statystyk zostały wyłączone dane dotyczące działalności energetycznej (Grupa poszukuje nabywcy dla spółki Multimedia Polska Energia).



Wskaźnik liczby usług na jednego abonenta wzrósł do 2,29 (2,08 w 3Q2016). Średni miesięczny przychód (ARPU) na jednego abonenta wyniósł w III kwartale 68,90 zł wobec 70 zł przed rokiem.

Źródło tekstu: wł

Komentarze
Zaloguj się
7. ~~
0

2017-11-20 13:31:06

A kiedy UPC ma wykupić Multimedia? skoro już prąd sprzedali do Orange.Najciekawsze są te strony gdzie artykuł o Multimedia a tam reklama Vectry :P

Odpowiedz

6. ~xxx
0

2017-11-20 10:54:56

nie wiem jak dla nowych oferta ale dla przedluzajacych to jest wg bardzo dobra. mam 60Mb/s tv pakiet superbox dodatkowo Canal+ prestige. umowa 12mcy abonament w kwocie rowno 60zl/mc. do wyboru mam trzech opow MM, Netia (max 20Mb/s), Orange (vdsl - jakies 60Mb/s). nie znajde nic lepszego ;).jedynie co mnie czasem irytuje to dzialanie internetu szczegolnie po godz 00:00. nie mam pojecia co oni wtedy tworza.

Odpowiedz

2017-11-20 09:34:59

Tak mają wwzrost a zysk spada...

Odpowiedz

0

2017-11-20 09:21:10

@2 Akurat opis nietrafiony odnośnie pokazanych wyników. W wideo jak widać z histogramu nr.1 mają stały wzrost.Inna sprawa, że kwestią tygodni jest decyzja UOKiK o zgodzie na połączenie Multimediów i UPC.

Odpowiedz

3. ~
1

2017-11-20 07:31:43

Jaka oferta takie wyniki o obsłudze w BOA nie wspomnę

Odpowiedz

2017-11-20 07:31:33

Właściciele chcą sprzedać firmę. Nie chcą inwestować a co za tym idzie polepszać oferty. Brakuje w ofercie kilku podstawowych kanałów, które są dostępne u innych operatorów. W MM, twierdzą, że się nie da...Klienci odchodzą i koło się zamyka.

Odpowiedz

1. ~Andzia
2

2017-11-20 06:04:06

Cyt. Z powyższych statystyk zostały wyłączone dane dotyczące działalności energetycznej (Grupa poszukuje nabywcy dla spółki Multimedia Polska Energia).Co za bzdura. Energię już sprzedali Orange. Na tyle dawno, że już Orange wystawia rach klientom.

Odpowiedz