Vivo wygrywa w Chinach, ale tylko Apple rośnie

Vivo wygrywa w Chinach, ale to Apple może cieszyć się najbardziej. Spadła sprzedaż każdej marki poza tą z symbolem nadgryzionego jabłka.

Michał Świech (Isand)
1
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Vivo wygrywa w Chinach, ale tylko Apple rośnie

Vivo ma powody do świętowania. Marka obroniła swój tron na chińskim rynku. Niestety, będzie to raczej ciche świętowanie. Światowe spowolnienie nie ominęło Chin. Wszyscy producenci sprzedają mniej. Wszyscy, ale nie Apple. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Vivo wygrał, ale Apple cieszy się najbardziej

Sytuacja gospodarcza na świecie nie rozpieszcza. Drożyzna szczególnie mocno uderzyła w klientów z mniej zasobnym portfele. Jedyną marką ukierunkowaną na sektor flagowców jest Apple. Jego dotyczą zupełnie inne zasady rynkowej gry. 

Vivo w trzecim kwartale 2022 sprzedał 14,2 mln telefonów (20% udziału w rynku). To spadek z 17,9 mln i 22,1% rynku. Na drugim miejscu znalazł się Honor (12,7 mln i 17,9% rynkowego tortu). Na trzeci stopień podium spadł Oppo (11,6 mln i 16,3% udziału w rynku). Oppo po prostu spada szybciej niż Honor. 

Apple zanotował kosmetyczny wzrost. Amerykanie sprzedali ledwo o 0,3 mln więcej smartfonów więcej niż rok wcześniej. Sprzedaż 10,8 mln telefonów starczyła jednak na 15,1% udziału w rynku. Tym samym Apple zrzucił an piąte miejsce Xiaomi. Pomarańczowa marka sprzedała 9 milionów smartfonów (12,7% rynku)