Wyniki UPC Polska za 2Q2019. Ciąg dalszy wzrostów dzięki innowacjom produktowym

W drugim kwartale 2019 roku baza klientów UPC Polska powiększyła się o 5,3 tys., natomiast liczba cyfrowych subskrypcji wzrosła o 25,9 tys. W pierwszej połowie roku wzrost liczby usług cyfrowych był pięciokrotnie większy niż w analogicznym okresie 2018 roku. Baza klientów sukcesywnie rosła dzięki innowacjom produktowym.

Marian Szutiak (msnet)
6
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Wyniki UPC Polska za 2Q2019. Ciąg dalszy wzrostów dzięki innowacjom produktowym

- Bardzo cieszą mnie wyniki naszego zespołu w pierwszej połowie 2019 roku, a także nieustające zaangażowanie w to, by oferować naszym klientom jeszcze więcej. Rosnąca baza klientów oraz usług cyfrowych potwierdzają wysoką jakość oferty i strategii komercyjnej UPC, a te stanowią podstawę dla kontynuacji pozytywnych zmian w zakresie wyników biznesowych firmy. Teraz, gdy II połowa roku na dobre się rozpoczęła, jesteśmy mocno skupieni na dalszym podnoszeniu satysfakcji klientów dzięki nowej usłudze mobilnej w ofercie konwergentnej, a także stale rosnącemu zasięgowi naszej GIGA sieci.

- powiedział Robert Redeleanu, CEO UPC Polska

Dalsza część tekstu pod wideo

Liczba klientów UPC Polska ciągle rośnie

W drugim kwartale 2019 roku UPC zaoferował swoim klientom jeszcze szybsze łącza internetowe, podnosząc ich średnią prędkość do ponad 220 Mb/s (z 215 Mb/s kwartał wcześniej). Liczba klientów korzystających z usług internetowych UPC wzrosła do 1 203 400, co oznacza wzrost o 11 100 w porównaniu z poprzednim kwartałem oraz 55 600 w ujęciu rocznym. Liczba użytkowników modemu Connect Box przekroczyła 654 000, co oznacza wzrost o 145 000 w ciągu roku i stanowi 53% bazy klientów usług internetowych. 

Wyniki UPC Polska za 2Q2019. Ciąg dalszy wzrostów dzięki innowacjom produktowym

UPC wzbogaciło też ofertę telewizyjną, wprowadzając nowe pakiety internetowe - Polsat Sport Premium Go i Premium Eleven Sports Go. Ponadto, UPC rozszerzyło liczbę kanałów cyfrowych dostępnych w podstawowym niekodowanym pakiecie Start TV do 34 kanałów, z których 23 są dostępne w jakości HD. Łącznie oferta telewizyjna składała się z 191 kanałów, w tym 136 HD. W efekcie, na koniec pierwszego kwartału 2019 roku liczba subskrypcji telewizji cyfrowej wyniosła 1 053 800, czyli o 27 100 więcej niż w poprzednim roku i 11 100 więcej niż w 1Q2019. Liczba abonentów platformy Horizon wzrosła o prawie 150 000 rok do roku i przekroczyła 675 000 klientów, co stanowi 62% bazy klientów telewizji cyfrowej.

Nowa koncepcja salonów sprzedaży zwiększyła satysfakcję klientów

UPC otworzyło trzy nowe salony sprzedaży, w Sosnowcu, Gdańsku i Warszawie, pozwalające przenieść doświadczenia klientów na wyższy poziom, jednocześnie wzmacniając pozycję firmy jako najbardziej rekomendowanego operatora. Koncepcja oparta jest na zasadach „załatw, poznaj, doświadcz”, co - zdaniem operatora - doskonale wpisuje się w założenia marki UPC, łącząc aspekty związane z oferowanymi produktami i usługami, a także radością, którą przynosi korzystanie z nich.

Rozwój UPC Biznes

UPC Biznes wprowadził unikalny Pakiet Bezpieczeństwa, gwarantujący małym i średnim firmom niezawodne połączenie szerokopasmowe i mobilne, oprogramowanie zapewniające bezpieczeństwo oraz najwyższej jakości obsługę klienta. UPC Polska rozpoczął współpracę z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT, oferując bezprzewodowe rozwiązania Wi-Fi podróżnym spędzającym czas w salonach biznesowych LOT na lotnisku Chopina w Warszawie.

Więcej gospodarstw w zasięgu sieci

W II kwartale 2019 roku w zasięgu gigabitowej sieci UPC znalazło się ponad 20,8 tys. nowych gospodarstw domowych. W zasięgu UPC jest teraz łącznie ponad 3,5 miliona gospodarstw.

Wyniki UPC Polska za 2Q2019. Ciąg dalszy wzrostów dzięki innowacjom produktowym