DAJ CYNK

Spotify w końcu zaczyna na siebie zarabiać. Liczba użytkowników Premium podskoczyła do 96 mln

07.02.2019

Dodane przez: Uapsiabiduba

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 5781

Ważne 1

0

Z informacji opublikowanych w najnowszym raporcie kwartalnym Spotify, szwedzki serwis streamingowy ma się całkiem dobrze i w końcu zaczyna na siebie zarabiać. Co ciekawem, aż 40 proc. płatnych subskrypcji pochodzi z Europy.

Wyniki Spotify po czwartym kwartale 2018 roku wskazują na miesięczną liczbę aktywnych użytkowników na poziomie 207 mln, z czego aż 96 mln stanowią użytkownicy płatnej subskrypcji Spotify Premium. Porównując do analogicznego okresu 2017, mamy wzrost o 36 proc. (71 mln). Sam okres świąteczny przyniósł znaczący skok o 11 proc. w stosunku do kwartału wcześniej.

Przychód całej firmy jest szacowany na 1,5 mld euro, z czego 89 proc. pochodzi od użytkowników płatnych subskrypcji Premium. Reszta to zasługa aktywności użytkowników wersji darmowej, w której występują przerywniki reklamowe. Przy okazji w Q4 zanotowano wzrost obrotów o 42 proc. w odniesieniu do Q4 2017 (z 282 mln euro do 399 mln euro). Po odliczeniu podatków i innych kosztów dochód netto to 94 mln euro. Jak wygląda rozkład terytorialny użytkowników wersji darmowej i płatnej?

Zobacz: Spotify za darmo przez 60 dni. Promocja z okazji Walentynek
Zobacz: Spotify z dedykowanym trybem samochodowym. Aplikacja ma dodatkowy, uproszczony wygląd interfejsu
Zobacz: Apple Music popularniejsze od Spotify w USA

Okazuje się, że największa liczba aktywnych użytkowników w ciągu miesiąca pochodzi z Europy (36 proc.). Na drugim miejscu znajduje się Ameryka Płn (30 proc), a trzecim Ameryka Łacińska z 22 proc. udziału. Reszta świata uzbierała 12 proc. Jednak w w kwestii liczby aktywnych użytkowników miesięcznie korzystających z płatnego abonamentu proporcje wyglądają nieco inaczej. W Europie jest aż 40 proc użytkowników Spotify Premium

Szwedzi zapowiadają plany zwiększenia portfolio podcastów. Spotify stało się drugą największą po Apple platformą do słuchania tego typu treści. W przyszłości nawet 20 proc. wszystkich odtworzeń na platformie może dotyczyć zawartości nie związanych z muzyką.

Źródło tekstu: GSMArena