DAJ CYNK

Solorz-Żak walczy z biurokracją i mentalnością pracowników w Polkomtelu [wideo]

31.05.2013

Dodane przez: LuiN

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 8668

Ważne 4

12

Zygmunt Solorz-Żak skupia swoją uwagę na Polkomtelu. W należącej do niego od 2011 roku spółce telekomunikacyjnej największym wyzwaniem jest zmiana mentalności pracowników i sposobu zarządzania. W związku z tymi zadaniami biznesmen nie planuje na razie nowych przedsięwzięć.

Zygmunt Solorz-Żak skupia swoją uwagę na Polkomtelu. W należącej do niego od 2011 roku spółce telekomunikacyjnej największym wyzwaniem jest zmiana mentalności pracowników i sposobu zarządzania. W związku z tymi zadaniami biznesmen nie planuje na razie nowych przedsięwzięć.

Polkomtel został utworzony pod koniec 1995 r. Kiedy Zygmunt Solorz-Żak przejmował spółkę, jej udziałowcami były m.in. KGHM Polska Miedź i PKN Orlen (po 24,39%) oraz PGE (21,85%).

Teraz jest tam inne zarządzanie, inna odpowiedzialność. Dotychczas zarząd miał bardzo dużo do powiedzenia, bo udziałowcami były firmy państwowe, a teraz trudno to szybko zmienić - opisuje sytuację w Polkomtelu Zygmunt Solorz-Żak.

W rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Zygmunt Solorz-Żak podkreśla, że największym wyzwaniem związanym z quasi-państwową przeszłością Polkomtela jest mentalność pracowników.

Tam naprawdę jest co robić, trzeba inaczej to zorganizować, a to jest bardzo trudne. Ta firma funkcjonowała w ten sposób ponad 15 lat. Aby wprowadzić zmiany trzeba odmienić mentalność ludzi, a to nie jest takie proste albo wręcz jest niemożliwe - mówi Solorz-Żak.

Dodaje, że zmiany w Polkomtelu wymagają tak dużo pracy, że nowe przedsięwzięcia muszą poczekać. Jednym z wyzwań jest wprowadzenie nowych procedur.

Żeby cokolwiek przepchnąć trzeba pięciu podpisów. Ja chciałem zrobić dwa podpisy, a okazało się, że jest ich siedem. Trudno jest te regulacje wewnętrzne wszystkie pozmieniać, ponieważ od dawna to funkcjonowało tak, a nie inaczej - komentuje Solorz-Żak.



Polkomtel to operator sieci telefonii komórkowej Plus, 36,6 oraz Sami Swoi. Solorz-Żak zakupił spółkę za rekordowe 18,1 mld zł. Umowa między udziałowcami Polkomtela a spółką należącą do biznesmena została podpisana w czerwcu 2011 roku, a sfinalizowano ją kilka miesięcy później, w listopadzie, po uzyskaniu zgody urzędu antymonopolowego. Właścicielem 100 proc. udziałów stał się Spartan Capital Holdings. W lutym br. nastąpiło połączenie spółek poprzez przeniesienie całego majątku Spartan Capital Holdings na spółkę Polkomtel.

Źródło tekstu: Newseria

Komentarze
Zaloguj się
52. ~PawelP
0

2013-12-24 08:43:59

Ta firma to jakaś kompletna kpina z klientów.

Odpowiedz

51. ~BANIA
0

2013-06-03 14:53:26

PAN SOLORZ -ZAK MA RACJE ALE DO TEGO NALEZY DODAC JEGO PRACOWNIKO Z CYFROWEGO POLSATU WLASCIWIE Z PUNKTOW SPRZEDAJACYCH USLUGI POLSATU Np. W OSWIECIMIU

Odpowiedz

50. ~PierDolNick
0

2013-06-03 11:35:46

Aż wierzyc się nie chce, że taki stary "wyjadacz" swoją wypowiedzią tworzy negatywny PR własnej Firmy.... Panie Solorz to kiedy sprzedajemy udziały w spólce?

Odpowiedz

49. ~Mad
0

2013-06-03 10:29:26

Czytam i czytam - toż to same wypociny byłych i teraźniejszych pracowników Plusa !!

Odpowiedz

48. ~
0

2013-06-02 04:24:44

I jeszcze coś: jego usilną prace nad Plusem widać w... CP. Działa to na zasadzie marnych ofert tv i braku jakiegokolwiek sensownego zainteresowania klientem, który wypowiada umowę. Po prostu stwierdził, że nahapał się wystarczająco w tym segmencie - 3,5 mln abonentów - o nie rusza go że ... ta liczba ostatnio spada, bo weszło NTC albo ludzie są zmęczeni szmelcem spod znaku CPT. Szkoda że jeszcze większość sprzętu do Internetu produkują mu chińskie firmy, bo gdyby modemy i routery robił CPT to dużo więcej klientów uciekałoby z CP.

Odpowiedz

47. ~
0

2013-06-02 04:15:48

Hehehe, ciężko mu będzie zmienić mentalność nuworyszów na mentalność mrówek przysparzających mu coraz więcej kasy. Wszak w CP też mu się to nie udało, po prostu trzymają się go wszyscy, którzy nie mają innego, normalnego źródła zarobku. A wymagania coraz większe, a płace coraz mniejsze... Najgorzej mają Ci na samym dole piramidy - sprzedawcy. Solorz kolejny raz udowadnia jak "genialnym" biznesmenem jest: wykończyć i wyzyskać słabszych, dać zarobić silniejszym. Takie czasy niewolnictwa w 21 wieku...

Odpowiedz

46. ~123
0

2013-06-01 21:17:46

43. Popatrz dokładnie w jakim cenniku sprawdzasz,a później napisz coś sensownego ponieważ ceny w sklepie internetowym a w salonie różnią się

Odpowiedz

44. Octopus
0

2013-05-31 20:45:38

@43 - przecież już wywalił połowę ludzi , a etap zmniejszania zatrudnienia jeszcze się nie skończył. Plus był makabrycznie przerośnięty w zatrudnieniach .. I przestań opowiadać bajki o jakimś pierwszeństwie pleja na nadajnikach Plusa. Nie masz pojęcia o czym mówisz. :) . NIGDY tak nie było .. i nigdy tak nie będzie.

Odpowiedz

43. ~Punk
0

2013-05-31 19:26:05

Niech wywali połowę konsultantów, którzy nie chcą dać cen takich jak na stronie www Plus`a i odrazu więcej chętnych będzie, ja sam myślę nad zmianą, tylko na co? Play zasieg kiepski, a jak już się zalogujesz do Plus`a to i tak cie wywali bo Play ma pierwszeństwo, a o Orange nie będę wspominał i o NJU Mobile bo tam dalej kiepsko z zasięgiem i pozostaje mi zostać w Plus.

Odpowiedz

42. ~
0

2013-05-31 17:30:47

@40, będziemy czyli kto będzie? Rozumiem, że piszesz w imieniu większej grupy, tak? To proszę powiedz cos więcej o tej grupie, bo w niej na pewno nie jestem i jeżeli oferta będzie dobra, to sprawa elektrimu nie ma żadnego znaczenia dla mnie.

Odpowiedz

41. ~eeew
0

2013-05-31 17:18:32

Elektrim panie Solorz. Elektrim to palący temat, niedokończony... czekamy, ale cierpliwości już nie ma

Odpowiedz

40. ~eeew
0

2013-05-31 17:16:08

podstawowe pytanie: co z Elektrimem panie Solorz-Żaku? to jest podstawa, od tego zależy, czy reszta pana biznesów będzie się sprzedawać, czy będziemy pana oferty omijać szerokim łukiem.

Odpowiedz

39. ~pabloki
0

2013-05-31 16:35:33

@38 dobrze mówisz...

Odpowiedz

38. ~contrado
0

2013-05-31 16:12:00

Konkurowanie jakością w czasach kryzysu i zapaści ekonomicznej musi się skończyć tragicznie. Banki nie poczekają.

Odpowiedz

37. ~mar_
0

2013-05-31 16:04:29

Jeżeli Solorz coś chce zmieniać, to może niech zacznie od cyfrowego polsatu. Konkretnie - internetu. Pracownicy infolinii nie znają istotnych warunków promocji. Nawet zacytowanie im treści konkretnych zapisów z regulaminu - nic nie daje bo - jak się okazuje nie mają bieżącego dostępu do ich treści. Druga sprawa to jakość usługi. W różnych miejscach i o różnej porze, testowałem prędkość LTE i najwięcej udało mi się osiągnąć jakieś 40Mb/12Mb. Najwięcej zależy mi na uploadzie, który miał być podobno do 50Mb. W odległości 1500m od nadajnika - przy bezpośredniej jego widoczności - nawet połowy z tego nie da się uzyskać. Podejrzewam, że ta stacja bazowa ma za słaby uplink do sieci głównej.

Odpowiedz