DAJ CYNK

Sąd podtrzymał karę UOKiK dla Sferii

05.09.2013

Dodane przez: WitekT

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 3168

Ważne 9

0

Dostawca usług nie odpowiada za przerwy w świadczeniu usług, złą jakość techniczną usług, spowodowaną (...) awarią zaistniałą w innych sieciach telekomunikacyjnych, z którymi dostawca usług współpracuje - to jedno z postanowień we wzorcach umownych Sferii, które zakwestionowała Prezes UOKiK i nałożyła karę ponad 242 tys. zł. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał wymierzenie tej sankcji.

Dostawca usług nie odpowiada za przerwy w świadczeniu usług, złą jakość techniczną usług, spowodowaną (...) awarią zaistniałą w innych sieciach telekomunikacyjnych, z którymi dostawca usług współpracuje - to jedno z postanowień we wzorcach umownych Sferii, które zakwestionowała Prezes UOKiK i nałożyła karę ponad 242 tys. zł. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał wymierzenie tej sankcji.

Wyrok sądu z 29. sierpnia dotyczy decyzji Prezes UOKiK z grudnia 2010 roku. Postępowanie Urzędu wykazało m.in., że 19 postanowień, które znalazły się we wzorcach umownych Sferii jest tożsame z pozycjami rejestru klauzul niedozwolonych. Jeżeli tego rodzaju klauzule pojawią się w umowie, którą konsument zawarł z przedsiębiorcą, nie wiążą one stron tego kontraktu z mocy prawa. Sferia m.in. sugerowała konsumentom, że nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w świadczeniu usług oraz za ich złą jakość, jeżeli przyczyną jest awaria w sieciach telekomunikacyjnych jej kontrahentów. Tymczasem zgodnie z prawem, przedsiębiorca odpowiada za pogorszoną jakość usług świadczonych konsumentowi także wtedy, gdy powodem są błędy podwykonawców.

Sąd oddalił odwołanie Sferii od nałożenia kary pieniężnej. Wyrok nie jest prawomocny, przedsiębiorcy przysługuje apelacja.

Źródło tekstu: UOKiK

Tagi: sferia uokik
Komentarze
Zaloguj się
14. ~
0

2013-09-06 18:02:47

13, uważam podobnie ale Play pasuje taki układ i sam miałem kilka reklamacji właśnie odrzuconych z tego powodu. Mam nadzieję, że wlepią im solidną karę i przestaną w końcu być świętą krową. jak w reklamach to się chwalą, że mają zasięg wszystkich sieci ale już nie dodają, że nie biorą odpowiedzialności za jakość usług w tym zasięgu.

Odpowiedz

13. ~xxx
0

2013-09-06 17:40:59

jezeli mam uslugi i place firrmie X to co mnie to obchodzi z kim ona dalej wspolpracuje.

Odpowiedz

12. ~Plaj to prowizorka.
0

2013-09-06 16:31:18

Plaj to prowizorka.

Odpowiedz

11. goral2099
0

2013-09-06 12:53:21

No to I w Play skończy się zbywanie klient?w z problemami tekstami: za nie swoja sieć nie możemy odpowiadać. I bardzo dobrze.

Odpowiedz

10. ~mk
0

2013-09-06 09:51:26

Play jak zwykle zamiata pod dywan... Ich to nie dotyczy :) http://forumplay.pl/showthread.php/7902-Odpowiedzialno%C5%9B%C4% 87-Play-za-roaming

Odpowiedz

9. ~cv
0

2013-09-06 07:44:41

#8 raczej tak samo bo przenosi odpowiedzialność z podwykonawcy usługi na klienta. Ciekawe czy będzie zmiana regulaminu bo widzę inne opy profilaktycznie nie mają już takich kombinacji. Z tego co pamiętam, to zmiana regulaminu wynikająca ze zmiany prawa nie pozwala na wypowiedzenie bez kar... natomiast tutaj nie ma mowy o zmianie prawa. Po prostu P4 nie realizuje obowiązującego. Ot ciekawe jak Grucha to rozwiąże żeby było PRowo? :)

Odpowiedz

8. ~
0

2013-09-06 07:06:20

A jak ma ma się do tego zapis w RŚUT Play mówiący o tym, że Play nie odpowiada za problemy w roamingu krajowym?

Odpowiedz

0

2013-09-06 06:12:02

hehe widzę że niektórzy nie znają się na żartach :)

Odpowiedz

6. ~jacek
0

2013-09-06 00:18:53

Jak sferia i plus nie maja nic wspolnego? Bzdura totalna! Dzial obsligi klienta plusa obsluguje rowniez sferie. Sa do tego przeszkoleni poszczegolni konsultanci.

Odpowiedz

5. ~retry
0

2013-09-05 21:03:11

no to teraz czekam na to kiedy Play dostanie kare za to jak jest w tej sieci i u partnerow romingowych.

Odpowiedz

4. ~pabloki
-1

2013-09-05 19:33:27

przypominam że jeśli wyroksie uprawomocni zacznie to dotyczyć wszystkich telekomów.

Odpowiedz

3. ~Marek
1

2013-09-05 18:58:29

I prawidłowo. Sferia może żądać rekompensat finansowych od podwykonawców świadczących usługi dla nich. Niech sobie zawrą prawidłową umowę a nie przerzucają winę na klientów.

Odpowiedz

-1

2013-09-05 18:30:53

1: Nie wiąż małego i biednego operatora jakim jest Sferia z panem S i jego imperium. Nie słyszałeś że nie mają ze sobą nic wspólnego?

Odpowiedz

1. ~z
2

2013-09-05 18:17:18

Znając pana Solarza będzie odwołanie

Odpowiedz