DAJ CYNK

Rosną wydatki reklamowe telekomów

sirmark

Prawo, finanse, statystyki

W pierwszych dziesięciu miesiącach roku, pięciu operatorów wydało o 10% więcej na działania reklamowe w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku - wynika z danych Kantar Media podanych przez serwis Wirtualnemedia.pl. W sumie wydano 1,174 mld zł, a największe koszty poniósł Orange.

W pierwszych dziesięciu miesiącach roku, pięciu operatorów wydało o 10% więcej na działania reklamowe w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku - wynika z danych Kantar Media podanych przez serwis Wirtualnemedia.pl. W sumie wydano 1,174 mld zł, a największe koszty poniósł Orange.

Operatorzy najwięcej wydali na reklamę w telewizji - w sumie 793,35 mln zł (wzrost o 4,1% rok-do-roku), oraz na reklamę radiową - 169,95 mln zł (wzrost o 71,5%).

Operator I-X 2014 I-X 2015 Zmiana
Orange 345,84 mln zł 338,43 mln zł -2,14%
P4 293,24 mln zł 319,52 mln zł 8,96%
Polkomtel 229,25 mln zł 257,53 mln zł 12,33%
T-Mobile 181,40 mln zł 217,96 mln zł 20,15%
Virgin Mobile 15,88 mln zł 40,73 mln zł 156,43%
Razem 1067,88 mln zł 1174,18 mln zł 9,95%

Wydatki Orange w 2013 roku to zsumowane wydatki Telekomunikacji Polskiej i Centertela.

Wydatki reklamowe podane są w kwotach cennikowych. Realne kwoty mogą być niższe o ponad połowę w związku z rabatami udzielanymi przy dużych zamówieniach. Budżet internetowy, nieuwzględniony w tym zestawieniu, w przypadku operatorów komórkowych to dodatkowe co najmniej kilkanaście procent.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Wirtualnemedia.pl