Organizacja IAB przeprowadziła badania, których celem było poznanie zachowań posiadaczy smartfonów w wybranych krajach świata.
Badania przeprowadzone przez Interactive Advertising Bureau (IAB) objęły 18 państw z całego świata oraz 200 reprezentatywnych właścicieli smartfonów z każdego z nich. Poniżej przedstawiamy wyniki badań.
63% właścicieli smartfonów korzysta z nich co najmniej raz na każde 30 minut, a 22% co najmniej raz na 5 minut. Najczęściej ze smartfonów korzystają mieszkańcy Ameryki Południowej.
Prawie połowa (49%) użytkowników smartfonów korzysta z nich ponad 3 godziny dziennie. 29% właścicieli smartfonów z Ameryki Południowej spędza ponad 6 godzin dziennie używając swoich urządzeń mobilnych.
Właściciele smartfonów równie często korzystają z mobilnej przeglądarki internetowej i aplikacji mobilnych. Ponad połowa badanych robi to wielokrotnie w ciągu dnia.
Osoby korzystające z przeglądarki mobilnej oraz z aplikacji mobilnych mają wysoką świadomość pojawiających się tam reklam. Prawie połowa z nich reaguje na reklamy, które widzi. Najczęściej - znowu - w Ameryce Południowej. Najczęstszymi reakcjami, które wspominali badani, to zapamiętanie reklamowanej marki, interakcje z reklamą, odwiedzenie witryny promowanej marki oraz wyszukiwanie większej ilości informacji o reklamowanym produkcie.
Użytkownicy smartfonów dziennie wchodzą na prawie 6 stron internetowych oraz używają 6 aplikacji mobilnych. Rekordzistami w obu przypadkach są Chińczycy.
A do czego używają smartfonów ich właściciele? Prawie wszyscy wykorzystują swoje mobilne urządzenia do wyszukiwania informacji, wiadomości e-mail, nawigacji, grania w gry, porozumiewania się z innymi przy pomocy komunikatorów i do wielu innych czynności. Większość z typowych aktywności chętniej realizujemy przy pomocy aplikacji mobilnych, niż z użyciem przeglądarki internetowej.
Zobacz: Prezentacja z wynikami badań IAB
Źródło tekstu: IAB