Oglądanie materiałów wideo na urządzeniach mobilnych coraz popularniejsze

Ericsson przedstawił dziś siódmą edycję swojego dorocznego raportu, ConsumerLab TV & Media Report, szczegółowo opisującego gwałtowną zmianę w sposobie oglądania materiałów wideo i zwrot odbiorców ku usługom mobilnym.

Arkadiusz Dziermański (orson_dzi)
10
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Oglądanie materiałów wideo na urządzeniach mobilnych coraz popularniejsze

Ericsson przedstawił dziś siódmą edycję swojego dorocznego raportu, ConsumerLab TV & Media Report, szczegółowo opisującego gwałtowną zmianę w sposobie oglądania materiałów wideo i zwrot odbiorców ku usługom mobilnym.

Średni czas oglądania treści na urządzeniach mobilnych w ciągu roku wzrósł od roku 2012 o ponad 200 godzin, co doprowadziło do wzrostu całkowitego czasu oglądania o dodatkowe 1,5 godziny tygodniowo. Nagły wzrost mobilnego oglądania treści wideo wiąże się z jednoczesnym spadkiem korzystania z ekranów tradycyjnych - aż o dwie i pół godziny tygodniowo. Jednakże nie oznacza to jeszcze utraty zainteresowania oglądaniem TV i treści wideo:

Dalsza część tekstu pod wideo
  • Tygodniowy udział czasu spędzanego na oglądaniu TV oraz treści wideo na urządzeniach mobilnych wzrósł o 85 procent (2010-2016), podczas gdy korzystanie z ekranów tradycyjnych spadło w tym okresie o 14 procent.
  • 40 procent odbiorców jest "wysoce zainteresowanych" mobilnym planem transmisji danych uwzględniającym nielimitowane strumieniowanie treści wideo.
  • W USA, 20 procent materiałów wideo oglądanych na urządzeniach mobilnych to płatne treści udsotępniane przez serwisy takie jak Netflix, Hulu czy Amazon Prime.





  • Konsumenci wciąż chętnie angażują się w maratony serialowe (tzw. binge watching); 37 procent respondentów co tydzień ogląda dwa lub więcej odcinków tego samego serialu pod rząd, a więcej niż co piąty przyznaje, że robi to codziennie.
  • Wydatki konsumentów na usługi VOD w USA zwiększyły się o ponad 60 procent w stosunku do roku 2012 - od 13$ do 20$ miesięcznie.
  • 40 procent respondentów codziennie korzysta z YouTube; aż 10 procent pytanych przyznaje, że korzysta z niego ponad trzy godziny dziennie.