DAJ CYNK

Multiscreening wśród Polaków postępuje. W ciągu ostatnich 4 lat wyraźny wzrost współkonsumpcji

18.04.2019

Dodane przez: Uapsiabiduba

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 1664

Ważne 0

0

Po czterech latach IAB Polska przygotowało raport z trzeciej edycji badania, poświęconego współkonsumpcji ekranów wśród polskich internautów. Okazuje się, że zjawisko multiscreeeningu stale rośnie.

Przed telewizorem, ze smartfonem w ręku - oto często spotykany scenariusz tzw. multiscreeningu. Korzystanie z przynajmniej dwóch ekranów jednocześnie do konsumpcji mediów jest w Polsce coraz popularniejszym zjawiskiem, które na przestrzeni ostatnich lat bacznie obserwuje IAB Polska. Przygotowany właśnie raport do trzeciej edycji badania po 4 latach wskazuje na dalszy wzrost multiscreeningu wśród internautów i to całkiem wyraźny.

Zobacz: VoD w Polsce rośnie jak na drożdżach. Najpopularniejsze serwisy to Netflix i CDA.pl. Wyniki raportu Multiscreening 2018

W 2014 roku odsetek multiscreeningu w różnych postaciach wynosił 83 proc. W ubiegłym roku wskaźnik poszybował już do 93 proc. Przez ostatnie 4 lata zmalało wykorzystanie mediów tradycyjnych w postaci telewizji (z 90 do 82 proc.), przy jednoczesnym mocno zauważalnym wzroście konsumpcji mediów przez smartfon (z 51 proc. w 2014 roku do 74 proc. w 2018 roku).

Zobacz: Multiscreening 2018: jednoczesne korzystanie z kilku ekranów jest coraz powszechniejsze

Na przestrzeni ostatnich 4 lat oberwały też radio i prasa (oba źródła zanotowały spadek o 9 p.p.). Za to dużo większym zainteresowaniem cieszą się treści konsumowane za pośrednictwem platform Smart TV, czyli inteligentnych telewizorów (wzrost o 15 p.p. przez 4 lata). Z różnych form multiscreeningu największy wzrost zanotowano przy scenariuszu WWW na WWW (z 50 proc. w 2014 roku do 79 proc. w 2018).

Kluczowe aktywności polskich internautów w sieci koncentrują się na konsumpcji materiałów audiowizualnych (69 proc.). Najczęściej nadal sprawdzamy pocztę (64 proc.), ale coraz częściej korzystamy ze smartfonów i tabletów do oglądania pełnometrażowych filmów i programów (60 proc.), a także oglądamy na nich krótkie filmiki (53 proc.). 

Źródło zdjęć: IAB Polska

Źródło tekstu: IAB Polska

Komentarze
Zaloguj się