DAJ CYNK

Maxcom, dystrybutor Meizu w Polsce chwali się wzrostem zysków

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Po trzech kwartałach 2018 roku zysk netto Maxcomu wzrósł do 6,9 mln zł. Zarząd firmy spodziewa się dalszego wzrostu w IV kwartale roku.

 

W porównaniu z analogicznym okresie 2017 roku, po trzech kwartałach roku 2018 Maxcom stale rośnie. Przychody wzrosły z 74,5 do 77,5 mln zł, zysk operacyjny z 6,4 do 8,3 mln zł, EBITDA z 6,7 do 8,7 mln zł, a wspomniany zysk netto z 5,7 do 6,9 mln zł.

Prognoza na cały 2018 rok zakłada 12,5 mln zło zysku netto oraz 15,7 mln zł EBITD-y Dalszy wzrost wyników ma zapewnić sprzedaż zagraniczna, który stanowił do tej pory 29% przychodu w 2018 roku. Za część przychodów odpowie też marka Meizu, niedawno wprowadzona na polski rynek.

Meizu 16th w kolorze aurora jest dostępny w sieci Play
[Aktualizacja] Smartfony Meizu dostępne w ofercie Play

W IV kwartale 2018 roku na polskim rynku pojawią się też klasyczne telefony Maxcomu, wyposażone m.in. w LTE, VoLTE i Wi-Fi Calling, a także specjalnie konfigurowalny smartfon z Androidem dla saeniorów, model MS459 Harmony. Więcej na ich temat pisaliśmy przy okazji relacji z targów IFA.

Maxcom na IFA2018

Wyniki odnotowane w trzecim kwartale są zgodne z naszymi założeniami. Obecnie jesteśmy w szczycie sezonu ponieważ historycznie największa sprzedaż w branży oraz naszej Spółce przypada na czwarty kwartał. Wstępna analiza wyników osiągniętych w październiku i dobiegającym końca listopadzie oraz grudniowe plany sprzedażowe, pozwalają podtrzymać prognozę na 2018 rok – zapewnia Arkadiusz Wilusz, Prezes Zarządu Maxcom

Wybierz kolor i wygraj Meizu M8c w konkursie TELEPOLIS.PL

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Maxcom