DAJ CYNK

Koniec przetargu na GSM-R na kolei

26.10.2017

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 5094

Ważne 3

1

Zakończył się przetarg na montaż systemu GSM-R na ponad 13 tys. km linii kolejowych. Zamówienie zrealizują dwa podmioty.



Zakończył się przetarg na montaż systemu GSM-R na ponad 13 tys. km linii kolejowych. Zamówienie zrealizują dwa podmioty.

W przetargu ogłoszonym w 2015 roku wystartowało 18 podmiotów. Chodziło o instalację systemu GSM-R na 13,6 tys. km linii kolejowych i budowę 1800 stacji bazowych.

Pierwszą częścią zamówienia, czyli budową sieci GSM-R zajmie się konsorcjum Nokia Solutions and Networks oraz SPC. Łączna wartość zamówienia to 2,79 mld zł.

Drugą częścią zamówienia będzie budowa sieci szkieletowej (DWDM) i tym zajmie się konsorcjum Longside Investments and Alcatel-Lucent. Ta część zamówienia będzie kosztować 51,515 mln zł.

Zobacz: GSM-R nie dla operatorów
Zobacz: 18 podmiotów w przetargu GSM-R

Źródło tekstu: rynek-kolejowy.pl; wł

Komentarze
Zaloguj się
10. ~
0

2017-10-27 14:49:40

Z tych masztów plk mogłaby mieć niezły zysk + udostepnienie swojej sieci światłowodowej..

Odpowiedz

9. ~lalas
0

2017-10-27 09:56:13

@7 sprzedała ją do Netii finalnie

Odpowiedz

8. bed
0

2017-10-26 22:06:33

@7: różnica co najwyżej mogła polegać na tym, że PKP nie musiałyby korzystać z cudzych gruntów - resztę warunków muszą pełnić w dokładnie ten sam sposób :)

Odpowiedz

7. ~szkoda
1

2017-10-26 19:16:50

Kolej miała super infrastrukturę ..ale ją sprzedała...nie musiała się nikogo pytać czy wzdłuż torów można było postawić nadajniki czy światłowody czy jakieś kable ...mogła bo to jej i zasięg by był wszędzie gdzie tory leżą ...a tak to nic ...

Odpowiedz

6. bed
1

2017-10-26 18:15:50

Przez 5 lat nie można czerpać zysków finansowych z tego rodzaju inwestycji (np. wynajem powierzchni), finansowanych ze środków wspólnotowych ;) nigdy nie było wymogu, aby projekty się same finansowały po określonym czasie. Drogi, torowiska, wszelkiego rodzaju infrastruktura liniowa podziemna czy naziemna jest w zdecydowanej większości przypadków z góry deficytowa.

Odpowiedz

5. Kryniczanin
0

2017-10-26 17:55:27

Patryk u nas są betonowe. Dodatkowo dowiadywałem się jak będą ustawione takie stacje i najczęściej są to odludne miejsca gdzie opom nie opłaca się dostawiać.

Odpowiedz

-1

2017-10-26 17:20:17

@3. Właśnie nie byłem pewny 5 czy 3 lata, dzięki.

Odpowiedz

3. ~kla
0

2017-10-26 17:15:21

@1.Patryk7588 - słyszałam że po 5 latach projekty UE mają się same finansować..

Odpowiedz

2. ~kla
1

2017-10-26 17:14:39

i znów unijne pierd pierdu.. na tych stacji powinni mieć dostęp operatorzy np.z LTE800 aby sensowny zasię był w PKP... ale to PL i będzie 5 stacji koło siebie i bajer :)

Odpowiedz

0

2017-10-26 17:09:41

Po ilu latach na te maszty mogą wejść operatorzy komórkowi?

Odpowiedz