Internet głównym źródłem rekomendacji i poleceń
Według respondentów badania Ericssona, szukanie rekomendacji w Internecie jest coraz łatwiejsze i popularne.

Podejmowanie decyzji zakupowych często poprzedzone jest poszukiwaniem opinii o danej usłudze lub produkcie. Według respondentów badania Ericssona, szukanie rekomendacji w Internecie jest coraz łatwiejsze i popularne. 38% respondentów przyznaje, że regularnie publikuje lub dzieli się opiniami o zakupionych produktach i usługach.
Połowa ankietowanych szuka w Internecie opinii dodanych przez inne osoby. Recenzje publikowane w Internecie mają coraz większy wpływ na firmy. 34% posiadaczy smartfonów przyznaje, że dzieli się w Internecie złymi doświadczeniami związanymi z konkretną firmą, której produkt lub usługa nie spełniły zakładanych oczekiwań.
W ciągu tygodnia 29% respondentów czyta negatywne opinie opublikowane przez innych użytkowników, dotyczące firm i ich działania. Konsumenci oczekują, że dodawane przez nich recenzje wpłyną na firmy, a komentowanie w mediach społecznościowych i innych kanałach publikacji będzie miało duży wpływ na działanie tych firm.
32% respondentów twierdzi, że dzielenie się opiniami w kanałach społecznościowych firmy jest jednym z najlepszych sposobów na zmianę jej działania. Połowa posiadaczy smartfonów wierzy, że możliwość wyrażania opinii o produktach i usługach w internecie zwiększa wpływ konsumentów na rynek produktów i usług.