Firmy nie boją się Androida, ale oczekują większej liczby poprawek

System Android zazwyczaj postrzegany był jako platforma o niskim poziomie bezpieczeństwa, zarówno w porównaniu do innych OS-ów mobilnych, jak i systemów desktopowych instalowanych na urządzeniach przenośnych. Tymczasem okazuje się, że Android coraz częściej stosowany jest do poważnych zadań biznesowych. 

Mieszko Zagańczyk (Mieszko)
1
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Firmy nie boją się Androida, ale oczekują większej liczby poprawek

Firmy coraz częściej korzystają z tabletów i urządzeń przenośnych z systemem Android, ale ich zabezpieczenie pozostaje wyzwaniem – taki wniosek płynie z badania przeprowadzonego w Wielkiej Brytanii na zlecenie Panasonic Business. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Średnio 72% tabletów i urządzeń przenośnych w przedsiębiorstwach (nie licząc telefonów komórkowych) wykorzystuje system operacyjny Android. Co więcej, 60% nabywców twierdzi, że Android jest zintegrowany z ich organizacjami, co oznacza, że liczba urządzeń z tym systemem będzie dalej rosła.

Trzy główne korzyści Androida w stosunku do innych systemów operacyjnych to według respondentów elastyczność (według 59% nabywców), bezpieczeństwo (58%) i przystępność cenowa (52%).

Firmy nie boją się Androida, ale oczekują większej liczby poprawek

Mimo tak dobrej oceny systemu Google, firmy mają oczywiście świadomość słabości Androida. Respondenci zwracają uwagę na konieczność częstego wprowadzania poprawek i chcieliby je widzieć średnio 4 razy w roku częściej niż obecnie.

Wybierane metody aktualizacji zabezpieczeń są różne: 66% ankietowanych polega na dziale IT, 38% korzysta z rozwiązania do zarządzania urządzeniami mobilnymi (MDM), 30% klientów korzysta z aktualizacji producenta sprzętu za pośrednictwem „Firmware over the air”, a 23% przedsiębiorców zostawia aktualizacje w rękach użytkowników.


Jak wynika z badania, firmy aktualizują swoje systemy operacyjne Android na każdym urządzeniu średnio 5 razy w roku. Od dostawcy urządzeń klienci oczekują, by obsługiwał system przez okres do 3 lat po zakończeniu cyklu życia urządzenia.

Badanie zostało przeprowadzone przez niezależną agencję badawczą Opinion Matters na zlecenie Panasonic Business. Wzięło w nim udział 250 brytyjskich nabywców notebooków, tabletów i urządzeń przenośnych dla pracowników mobilnych.