Telewizor do wymiany. Ponad 1,5 mln Polaków grozi utrata sygnału

Krajowy Instytut Mediów podaje, że 1,53 mln gospodarstw domowych w Polsce jest zagrożonych utratą sygnału w związku ze zmianą standardu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej na DVB-T2/HEVC.

Marian Szutiak (msnet)
19
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Telewizor do wymiany. Ponad 1,5 mln Polaków grozi utrata sygnału

Z badania przeprowadzonego przez Krajowy Instytut Mediów wynika, że w województwach objętych pierwszym etapem refarmingu (dolnośląskie i lubuskie), wdrożonym 28 marca 2022 roku, nastąpił znaczący wzrost gotowości gospodarstw na nowy standard – z 51% (styczeń-luty 2022) do 75% (marzec-kwiecień 2022).

Dalsza część tekstu pod wideo

Duże zwiększenie gotowości na zmianę standardu miało miejsce w tym okresie także w obszarze objętym drugim etapem przełączeń (województwa kujawsko-pomorskie, pomorskie, wielkopolskie i zachodniopomorskie), który odbył się 25 kwietnia tego roku – wzrost z 68% do 73%.

Relatywnie najsłabiej nadal przygotowane są województwa objęte trzecim i czwartym etapem przełączeń, w których poziom przygotowania stanowi odpowiednio 56% i 58%.

Telewizor do wymiany. Ponad 1,5 mln Polaków grozi utrata sygnału

Realizowane przez KIM badanie wskazuje jednocześnie, że zwiększa się świadomość zmiany standardu. Wśród gospodarstw odbierających wyłącznie sygnał naziemnej telewizji cyfrowej (NTC) ponad trzy czwarte badanych potwierdza, że wie o przełączeniu na standard DVB-T2/HEVC (wzrost z 68% do 76%).  

Telewizor do wymiany. Ponad 1,5 mln Polaków grozi utrata sygnału

Z naszych badań wynika, że prowadzona kampania informacyjna kojarzona jest przede wszystkim z pozytywnym przekazem, dotyczącym poprawy oferty programowej telewizji naziemnej. W dalszym planie - z koniecznością podjęcia konkretnych działań. Badani w kontekście zmiany liczą się częściej z koniecznością zakupu nowego dekodera, mniejszy odsetek odbiorców telewizji naziemnej wskazuje na konieczność zakupu telewizora.

– powiedział Mirosław Kalinowski, dyrektor Krajowego Instytutu Mediów