Apple, Google i Amazon to najcenniejsze marki 2019 roku. Tuż za podium Microsoft, a na 6. miejscu Samsung

Opublikowano najnowszy ranking najcenniejszych marek świata. Na podium Apple, Google i Amazon. W pierwszej dziesiątce znalazł się jeszcze Microsoft i Samsung 

Marian Szutiak (msnet)
2
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Apple, Google i Amazon to najcenniejsze marki 2019 roku. Tuż za podium Microsoft, a na 6. miejscu Samsung

Apple to najcenniejsza marka świata - wynika z najnowszego raportu Best Global Brands 2019, przygotowanego przez Interbrand. Wartość tej marki to 234,241 mld dolarów, czyli o 9% więcej niż rok wcześniej. Druga marka, Google, jest warta 167,713 mld dolarów (+8% rok do roku), a zamykający podium Amazon został wyceniony na 125,263 mld dolarów. W ostatnim przypadku roczny wzrost wyniósł 24%.

Dalsza część tekstu pod wideo

Duży wzrost wartości marki zanotował również Microsoft - o 17%, do 108,847 mld dolarów. Wartość marki Samsung wzrosła od 2018 roku o 2%, do 61,098 mld dolarów, co daje Koreańczykom szóste miejsce. Poniżej przedstawiamy kilka innych wybranych marek,  wypatrzonych na liście 100 najcenniejszych w 2019 roku:

  • 13. Intel - 40,197 mld USD (-7%),
  • 14. Facebook - 39,857 mld USD (-12%),
  • 56. Sony - 10,514 mld dolarów (+13%),
  • 62. MasterCard - 9,430 mld USD (+25%),
  • 65. Netflix - 8,963 mld USD (+10%),
  • 74. Huawei - 6,887 mld USD (-9%),
  • 89. Nintendo - 5,550 mld USD (+18%).
Apple, Google i Amazon to najcenniejsze marki 2019 roku. Tuż za podium Microsoft, a na 6. miejscu Samsung