Alphabet, w skład którego wchodzi Google, ogłosił wyniki finansowe za trzeci kwartał 2019 roku. Konsorcjum osiągnęło przychód w wysokości ponad 40 mld dolarów oraz zysk netto wynoszący ponad 7 mld dolarów. Progres nastąpił między innymi w dziedzinie wyszukiwarki internetowej, a także w wyszukiwarce mobilnej, YouTube i usługach chmurowych.
Alphabet osiągnął w trzecim kwartale 2019 roku przychód w wysokości 40,499 mld dolarów, o 20% więcej niż rok wcześniej. 83,7% przychodów konsorcjum pochodziło z reklam (33,916 mld dolarów, o 17% więcej niż w 3Q2018). "Inne przychody" (usługi w chmurze, sprzęt, sprzedaż aplikacji itp.) Google'a wzrosły przez rok o 39%, do 6,428 mld dolarów.
Zobacz: Alphabet, czyli Google, składa ofertę kupna Fitbita
Zobacz: FBI może mieć dostęp do danych zgromadzonych w polskiej publicznej chmurze obliczeniowej. Wszystko przez Google'a
- Jestem niezmiernie zadowolony z postępów, jakie poczyniliśmy we wszystkich działaniach w trzecim kwartale, wliczając w to progres w dziedzinie wyszukiwarki internetowej oraz obliczeń kwantowych, jak też tych sekcji, które miały duży wpływ na przychód, a zatem: wyszukiwarka mobilna, YouTube i usługi chmurowe.
- powiedział Sundar Pichai, CEO Google'a
W III kwartale tego roku zysk operacyjny konsorcjum wyniósł 9,177 mld dolarów, czyli o 23% więcej niż rok wcześniej. Zysk netto wyniósł 7,068 mld dolarów - to kwota o 23% mniejsza niż w 3Q2018.
Zobacz: Raport finansowy Alphabet za 3Q2019
Zobacz: Pixel 4 - czasem jest 90 Hz, czasem 60 Hz… Google obiecuje naprawić błąd
Źródło tekstu: Alphabet