Orange w święta i Nowy Rok: więcej gigabajtów, mniej SMS-ów

W minione święta Bożego Narodzenia oraz Nowy Rok klienci sieci Orange korzystali więcej z Internetu mobilnego niż rok wcześniej, ale równocześnie wysłali mniej wiadomości SMS. Ruch głosowy pozostał mniej więcej na tym samym poziomie.

Marian Szutiak (msnet)
15
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Orange w święta i Nowy Rok: więcej gigabajtów, mniej SMS-ów

Rzecznik prasowy Orange Wojciech Jabczyński opublikował na blogu garść informacji na temat korzystania z pomarańczowej sieci mobilnej w okresie świąt Bożego Narodzenia (24-26 grudnia) oraz na Nowy Rok (31 grudnia – 1 stycznia). Najnowsze dane zostały przy okazji porównane do sytuacji sprzed roku.

Dalsza część tekstu pod wideo

Coraz mniej SMS-ów

Od kilku już lat klienci Orange Polska wysyłają coraz mniej SMS-ów. Taki trend jest spowodowany między innymi wypieraniem tego typu wiadomości na przykład przez komunikatory internetowe, takiej jak WhatsApp, Messenger i inne. W ostatnie święta wysłanych zostało 83,945 mln wiadomości SMS (2020 – 93,085 mln, 2019 – 107,363 mln), a podczas Nowego Roku 51,410 mln (2020 – 53,407 mln).

Nieco mniejszy spadek nastąpił w liczbie wiadomości MMS. Tych w okresie świątecznym wysłano 9,274 mln (2020 – 9,487 mln, 2019 – 8,150 mln), a na Nowy Rok 5,535 mln (2020 – 5,811 mln).

Więcej gigabajtów

Klienci Orange znacznie chętniej korzystali z Internetu mobilnego. Liczba przesłanych gigabajtów urosła rok do roku o około 18%, a w samym standardzie LTE o 19%. Najmniejszy ruch został zaobserwowany 24 grudnia w godzinach 15:00 – 19:00, czyli gdy zasiadamy do kolacji wigilijnej. W tym czasie transfer spadł o około 25%.

Orange w święta i Nowy Rok: więcej gigabajtów, mniej SMS-ów

Rozmowy głosowe prawie jak rok temu

W omawianym okresie w sieci Orange wydzwoniono 1,2 mld minut. Klienci Orange coraz częściej korzystają przy tym z technologii VoLTE oraz WiFi Calling. Tego typu połączenia stanowiły około 43% całości ruchu głosowego, a ich liczba wzrosła o 31% rok do roku.

Jeśli Sylwester, to z TVP2

Orange to także usługa telewizyjna. Około 45% jej użytkowników wybrało Sylwester w TVP2, a około 35% wolało Polsat. Z TVP2 widzowie spędzili średnio ponad 150 minut, z Polsatem trochę mniej.