Wybierasz się na Ibizę? Paczkomat InPost już tam jest
Tak, to prawda! Grupa InPost, znana w Polsce i Europie z rewolucjonizowania dostaw dla e-commerce, postawiła właśnie swój pierwszy Paczkomat na słonecznej Ibizie. To ważny krok w ekspansji firmy na rynku hiszpańskim i rozszerzenie jej obecności na Balearach, popularnym kierunku turystycznym, również wśród Polaków.

Pierwszy krok na Ibizie, kolejny w Hiszpanii
Nowe urządzenie stanęło w La Lavandería Can, w miejscowości Sant Josep de sa Talaia. Choć to pierwszy Paczkomat na samej Ibizie, InPost nie jest nowicjuszem na Balearach – przed tym uruchomieniem firma dysponowała tam już siatką 193 punktów PUDO (punktów odbioru i nadania paczek) oraz 39 innymi maszynami Paczkomat. Instalacja na Ibizie to sygnał rozpoczęcia nowej fazy wzrostu na wyspie.
Pierwszy Paczkomat na Ibizie to ważny krok w naszej ekspansji w Hiszpanii, rozpoczynający fazę wzrostu na wyspie. Dostarczamy wygodne i zrównoważone rozwiązania logistyczne, które są dostosowane do potrzeb zarówno mieszkańców, jak i turystów. Nasza hybrydowa sieć punktów umożliwia efektywne, komfortowe oraz bezpieczne odbieranie i wysyłanie przesyłek – w tym międzynarodowych. Z końcem 2024 roku na Ibizie mieszkało 161 000 osób, które od teraz mają dostęp do sieci InPost – lidera w dostawach out-of-home. Do urządzenia w La Lavandería Can, w Sant Josep de sa Talaia wkrótce dołączą nowe lokalizacje, aby kontynuować ekspansję na Balearach i w całej Hiszpanii.
Sieć InPost w Hiszpanii jest już imponująca – na koniec 2024 roku firma mogła pochwalić się ponad 2 tysiącami maszyn Paczkomat i blisko 10 tysiącami punktów PUDO w całym kraju.



Europejska ekspansja w imponującym tempie
Uruchomienie Paczkomatu na Ibizie wpisuje się w szerszą strategię dynamicznego rozwoju Grupy InPost w Europie.
Naszym celem jest stały rozwój Grupy InPost w Europie, dlatego skupiamy się na rozszerzaniu naszej sieci logistycznej. W zeszłym roku zainstalowaliśmy ponad 11500 nowych maszyn Paczkomat. Tym samym zwiększyliśmy liczbę urządzeń o rekordowe 32% rok do roku. Umocniliśmy naszą pozycję lidera w Polsce, jesteśmy numerem jeden pod względem liczby maszyn we Francji i Wielkiej Brytanii, a na rynkach europejskich, na których jesteśmy obecni, jesteśmy już trzecim największym dostawcą e-commerce B2C.
Potwierdzają to wyniki finansowe i operacyjne Mondial Relay (marki działającej m.in. w Hiszpanii). W 2024 roku firma dostarczyła rekordowe 266,7 mln paczek (+11% rok do roku), a udział dostaw do Paczkomatów wzrósł do 26% (z 14% rok wcześniej). Przychody przekroczyły 3 mld zł (+10,8% w walucie lokalnej), a skorygowana EBITDA wzrosła o 39% do 457,2 mln zł, co świadczy o rosnącej efektywności operacyjnej.
Wygoda dla mieszkańców i turystów
Dzięki nowemu Paczkomatowi oraz istniejącej sieci PUDO, ponad 161 tysięcy mieszkańców Ibizy (stan na koniec 2024 roku) zyskuje dostęp do wygodnych, bezpiecznych i elastycznych usług odbioru oraz nadawania przesyłek, w tym międzynarodowych. To także świetna wiadomość dla turystów, którzy coraz częściej korzystają z możliwości zamawiania potrzebnych rzeczy online podczas wakacji lub wysyłania pamiątek do domu. Hybrydowa sieć InPost (łącząca Paczkomaty i punkty PUDO) zapewnia komfort i dopasowanie do różnych potrzeb użytkowników.