DAJ CYNK

2 mld wydatków reklamowych operatorów, prawie 30 mln zł od Virgin

WitekT

Prawo, finanse, statystyki

Wydatki na reklamę ponoszone przez telekomy na promocję usług i brandów w tradycyjnych mediach w 2012 roku były o ponad 190 mln zł niższe niż w 2011 roku - wynika z danych Kantar Media opublikowanych przez rpkom.pl. Wśród danych można znaleźć wydatki Virgin Mobile.

Wydatki na reklamę ponoszone przez telekomy na promocję usług i brandów w tradycyjnych mediach w 2012 roku były o ponad 190 mln zł niższe niż w 2011 roku - wynika z danych Kantar Media opublikowanych przez rpkom.pl. Wśród danych można znaleźć wydatki Virgin Mobile.

Jedynym operatorem, który zwiększył wydatki, jest Grupa TP - o 30%, z 579 do 754 mln zł. Skok ten badawcza firma wiąże z rebrandingiem stacjonarnej sieci TP na Orange. Wskazuje natomiast, że spółka Telekomunikacja Polska w 2012 roku wydawała na reklamę o ponad 50% mniej niż rok wcześniej, bo około 71 mln zł.

Polkomtel przeznaczył na reklamę swoich usług telekomunikacyjnych o 152 mln zł mniej niż rok wcześniej. Wydane 374,6 mln złotych w ponad 84% zostało przekazane do wydawców telewizyjnych. PTC w 2011 roku zmieniła markę z Ery na T-Mobile. Nowe logo i kolory propagujące operatora kosztowały w mediach aż 602 mln zł. Zanotowane w zeszłym roku wydatki, 496 mln zł w trzech czwartych środki marketingowe skierowane zostały na reklamę telewizyjną.

P4 wydało na reklamę tylko 3,5% mniej niż rok wcześniej. Spośród niespełna 305 mln zł ponad 70% wydano na reklamy telewizyjne z Kubą Wojewódzkim i promujące Formułę 4.0. Virgin Mobile wydał 28,4 mln zł. Kampanie rozpoczęły się w październiku, dwa miesiące po debiucie na polskim rynku.

Razem operatorzy wydali w 2012 roku ponad 2 mld zł. Są to dane cennikowe, bez uwzględnienia rabatów, a te mogą sięgać 70-80%.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: rpkom.pl