DAJ CYNK

Wirtualna rzeczywistość zyskuje na popularności. Potwierdza to Steam

Przemysław Banasiak

Sprzęt

Wirtualna rzeczywistość zyskuje na popularności. Potwierdza to Steam

Wirtualna rzeczywistość na rynku konsumenckim jest popularna jak jeszcze nigdy dotąd. Z gogli VR korzysta ponad 3 miliony użytkowników platformy Steam. Powód do zadowolenia ma zwłaszcza Meta (Facebook) z marką Oculus.

Wirtualna rzeczywistość towarzyszy nam już od wielu lat. Podchody robiono do niej jeszcze w ubiegłym wieku chociażby za sprawą rękawic Nintendo Power Glove z 1989 roku czy stacjonarnych gogli Nintendo Boy z 1995 roku. Popularność zyskała jednak dopiero 10 lat temu. Wpierw dzięki headsetowi Oculus Rift, a następnie tańszemu i nie wymagającemu drogiego komputera PlayStation VR od Sony.

Oculus i gogle Quest 2 to król popularności na rynku VR

Sporo osób jednak nadal nie widziało sensu w takiej formie rozrywki, twierdząc, że VR podzieli losy telewizorów 3D. Innymi słowy będzie tylko drogą ciekawostką, która szybko odejdzie w zapomnienie z powodu braku dedykowanych treści i/lub zainteresowania ze strony konsumentów. Najwyraźniej były one w błędzie, bowiem pojawia się coraz więcej graczy łakomych wirtualnej rzeczywistości.

Potwierdzają to najnowsze statystyki "Steam Hardware Survey" ze stycznia 2022. Zgodnie z nimi 2,14% użytkowników platformy ma podłączone do komputera zestawy VR. Daje to to liczbę 3,4 miliona graczy. Jeszcze w grudniu 2021 roku było to 2,95 miliona graczy, a więc widać wyraźną tendencję zwyżkową.

Wirtualna rzeczywistość zyskuje na popularności. Potwierdza to Steam

Najpopularniejszym zestawem do wirtualnej rzeczywistości jest Oculus Quest 2 z 2020 roku, który na Steamie posiada 46,02% użytkowników. Dalej mamy Valve Index HDM (2019) z 14,36%, a po piętach depcze mu Oculus Rift S (2019) z 13,10%.

Jeśli spojrzeć na na firmy, a nie konkretne modele to Meta (Facebook) posiada wg. statystyk Steam łącznie 67,3% rynku, Valve ma 14,4% udziałów, HTC 11,2%, zaś Microsoft zaledwie 4,99%. Pojawia się jednak pytanie czy popularność VR się utrzyma? A może to tylko chwilowy skok za sprawą bożonarodzeniowych prezentów?

Zobacz: Jako gracze sami kręcimy na siebie bata, a oto dowód
Zobacz: Komiksy, które warto znać – część 7 (Batman)

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Steam, Shutterstock

Źródło tekstu: oprac. własne