IDC: Rynek elektroniki noszonej urósł w 1Q2020, ale nie dzięki zegarkom
W pierwszym kwartale 2020 roku na światowe rynki trafiło o 29,7% więcej urządzeń z kategorii elektronika noszona niż jeszcze rok wcześniej. Największa w tym zasługa inteligentnych opasek i słuchawek. Sprzedaż zegarków spadła.

Największy kawałek tortu o nazwie rynek elektroniki noszonej należał w miesiącach styczeń - marzec tego roku do firmy Apple - 23,7%. Amerykański gigant dostarczył 21,2 mln swoich urządzeń, czyli aż o 59,9% więcej niż jeszcze rok wcześniej. Duże wzrosty (czasem nawet większe niż w przypadku Apple'a) odnotowały również cztery kolejne firmy z zestawienia przygotowanego przez IDC: Xiaomi (+56,4% rok do roku), Samsung (+71,7%) i Huawei (+62,2%).
Zobacz: Apple AirPods z zaskakującymi funkcjami. Tego oczekują klienci
Zobacz: Xiaomi Mi Smart Band 5 – coraz więcej szczegółów przed premierą



Cały globalny rynek elektroniki noszonej urósł przez rok o 29,7%, osiągając wielkość dostaw w 1Q2020 na poziomie 72,6 mln sztuk.
Producent | 1Q2020 - liczba urządzeń |
1Q2020 - udział w rynku |
1Q2019 - liczba urządzeń |
1Q2019 - udział w rynku |
Zmiana |
Apple | 21,2 mln | 29,3% | 13,3 mln | 23,7% | +59,9% |
Xiaomi | 10,1 mln | 14,0% | 6,5 mln | 11,6% | +56,4% |
Samsung | 8,6 mln | 11,9% | 5,0 mln | 9,0% | +71,7% |
Huawei | 8,1 mln | 11,1% | 5,0 mln | 8,9% | +62,2% |
Fitbit | 2,2 mln | 3,0% | 2,9 mln | 5,2% | -26,1% |
Inni | 22,3 mln | 30,8% | 23,3 mln | 41,6% | -4,0% |
Razem | 72,6 mln | 100% | 56,0 mln | 100% | +29,7% |
W pierwszym kwartale 2020 roku na światowe rynki trafiło mniej inteligentnych zegarków. Obniżki nie dotknęły jednak takich producentów, jak Huawei (wzrost o 118,5% w ujęciu rocznym), Garmin (+31,7%) i Huami (+80,2%). Wciąż jednak liderem tego rynku jest Apple.
Producent | 1Q2020 - liczba urządzeń |
1Q2020 - udział w rynku |
1Q2019 - liczba urządzeń |
1Q2019 - udział w rynku |
Zmiana |
Apple | 4,5 mln | 26,8% | 4,6 mln | 25,4% | -2,2% |
Huawei | 2,6 mln | 15,2% | 1,2 mln | 6,4% | +118,5% |
Samsung | 1,8 mln | 10,8% | 2,0 mln | 10,8% | -7,2% |
Garmin | 1,3 mln | 7,5% | 1,0 mln | 5,3% | +31,7% |
Huami* | 1,0 mln | 5,8% | 0,5 mln | 3,0% | +80,2% |
Inni | 5,7 mln | 33,9% | 8,9 mln | 49,0% | -35,7% |
Razem | 16,9 mln | 100% | 18,2 mln | 100% | -7,1% |