DAJ CYNK

IDC: Rynek elektroniki noszonej urósł w 1Q2020, ale nie dzięki zegarkom

Dodane przez: msnet

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 2877

IDC elektronika noszona 1Q2020

W pierwszym kwartale 2020 roku na światowe rynki trafiło o 29,7% więcej urządzeń z kategorii elektronika noszona niż jeszcze rok wcześniej. Największa w tym zasługa inteligentnych opasek i słuchawek. Sprzedaż zegarków spadła.

Największy kawałek tortu o nazwie rynek elektroniki noszonej należał w miesiącach styczeń - marzec tego roku do firmy Apple - 23,7%. Amerykański gigant dostarczył 21,2 mln swoich urządzeń, czyli aż o 59,9% więcej niż jeszcze rok wcześniej. Duże wzrosty (czasem nawet większe niż w przypadku Apple'a) odnotowały również cztery kolejne firmy z zestawienia przygotowanego przez IDC: Xiaomi (+56,4% rok do roku), Samsung (+71,7%) i Huawei (+62,2%).

Zobacz: Apple AirPods z zaskakującymi funkcjami. Tego oczekują klienci
Zobacz: Xiaomi Mi Smart Band 5 – coraz więcej szczegółów przed premierą

Cały globalny rynek elektroniki noszonej urósł przez rok o 29,7%, osiągając wielkość dostaw w 1Q2020 na poziomie 72,6 mln sztuk.

Producent 1Q2020
- liczba urządzeń
1Q2020
- udział w rynku
1Q2019
- liczba urządzeń
1Q2019
- udział w rynku
Zmiana
Apple 21,2 mln 29,3% 13,3 mln 23,7% +59,9%
Xiaomi 10,1 mln 14,0% 6,5 mln 11,6% +56,4%
Samsung 8,6 mln 11,9% 5,0 mln 9,0% +71,7%
Huawei 8,1 mln 11,1% 5,0 mln 8,9% +62,2%
Fitbit 2,2 mln 3,0% 2,9 mln 5,2% -26,1%
Inni 22,3 mln 30,8% 23,3 mln 41,6% -4,0%
Razem 72,6 mln 100% 56,0 mln 100% +29,7%
 

W pierwszym kwartale 2020 roku na światowe rynki trafiło mniej inteligentnych zegarków. Obniżki nie dotknęły jednak takich producentów, jak Huawei (wzrost o 118,5% w ujęciu rocznym), Garmin (+31,7%) i Huami (+80,2%). Wciąż jednak liderem tego rynku jest Apple.

Producent 1Q2020
- liczba urządzeń
1Q2020
- udział w rynku
1Q2019
- liczba urządzeń
1Q2019
- udział w rynku
Zmiana
Apple 4,5 mln 26,8% 4,6 mln 25,4% -2,2%
Huawei 2,6 mln 15,2% 1,2 mln 6,4% +118,5%
Samsung 1,8 mln 10,8% 2,0 mln 10,8% -7,2%
Garmin 1,3 mln 7,5% 1,0 mln 5,3% +31,7%
Huami* 1,0 mln 5,8% 0,5 mln 3,0% +80,2%
Inni 5,7 mln 33,9% 8,9 mln 49,0% -35,7%
Razem 16,9 mln 100% 18,2 mln 100% -7,1%
  *) Producent zegarków Xiaomi i Amazfit

 

Zobacz: Test Sennheiser Momentum True Wireless 2 - wygoda ponad dźwiękiem
Zobacz: Test Lenovo Legion Y540 – tanio, skromnie, ale z klasą

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: IDC

Przewiń w dół do następnego wpisu