Użytkownicy iPhone'ów i Samsungów wkurzeni. Wypchajcie się tym AI
Platforma SellCell zajmująca się sprzedażą używanych telefonów przeprowadziła ankietę wśród ponad 2000 użytkowników smartfonów Samsung i Apple. Nie zostawiają oni suchej nitki na tym całym AI.

Użytkownicy nie widzą wartości w funkcjach AI
Scenariusz jest prosty, kupujesz nowy telefon zwabiony pięknymi reklamami sztucznej inteligencji, a jak przychodzi do użytkowania... zupełnie o nich zapominasz, bo są kompletnie bez sensu lub za mało przydatne, by zawracać sobie nimi głowę.
Ankieta wykazała, że 73% użytkowników iPhone’ów oraz 87% użytkowników smartfonów Galaxy nie dostrzega znaczącej wartości dodanej w funkcjach opartych na AI. Sztuczna inteligencja nie jest też kluczowym czynnikiem zachęcającym do wymiany telefonu — to ważny argument do zmiany jedynie dla 16,8% użytkowników iPhone'ów i 9,7% użytkowników Samsungów.



Trochę słabo, szczególnie że Samsung oferuje za darmo swoje AI tylko do końca tego roku, a na opłaty zdecyduje się też prawdopodobnie Apple. Analitycy szacują, że to ostatnie zażyczy sobie za Apple Intellignece nawet do 20 dolarów miesięcznie. Aż 86,5% właścicieli iPhone’ów i 94,5% użytkowników urządzeń Galaxy zadeklarowało, że nie zapłaciłoby za utrzymanie tych funkcji.
Co warto dodać, badanie objęło wyłącznie użytkowników flagowych Galaxy S22 i nowszych oraz Apple iPhone 15 Pro i nowszych. Dotyczyło zatem wyłącznie użytkowników sprzętów wyposażonych w funkcje AI, a nie teoretyków.