PKO BP ułatwia życie klientom. Koniec z wizytami na poczcie

PKO BP, Poczta Polska i KIR będą wspólnie współpracować nad nowym rozwiązaniem, które da dostęp do e-Doręczeń z poziomu strony internetowej banku.

Damian Jaroszewski (NeR1o)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
PKO BP ułatwia życie klientom. Koniec z wizytami na poczcie

Od kilku miesięcy w Polsce działają e-Doręczenia. Są one cyfrowym odpowiednikiem listu poleconego. W ten sposób możemy otrzymywać oficjalne pisma urzędowe, dokumenty oraz korespondencję od różnych firm. Jednak wymaga to założenia skrzynki. PKO Bank Polski chce to ułatwić.

Dalsza część tekstu pod wideo

PKO BP wprowadzi e-Doręczenia

PKO BP, Poczta Polska i KIR podpisały listy intencyjny, dotyczący współpracy nad dostępem do e-Doręczeń bezpośrednio z poziomu bankowego serwisu internetowego. Klienci banku nie tylko będą mogli założyć skrzynkę, ale też odbierać korespondencję.

Współpraca Poczty Polskiej z PKO BP i KIR to kolejny element procesu cyfrowej transformacji naszej spółki. Chcemy nie tylko wyznaczać nowe standardy, ale też poprawiać dotychczasowe metody działania. Wspólnie z naszymi partnerami możemy nie tylko stworzyć usługę dopasowaną do aktualnych potrzeb klienta, ale też wzmocnić zaufanie społeczne do usług cyfrowych i ułatwić do nich dostęp.

mówi Sebastian Mikosz, Prezes Poczty Polskiej

Klienci PKO BP z poziomu serwisu internetowego iPKO będą otrzymywali powiadomienia o nowej korespondencji w ramach e-Doręczeń. Następnie, bez konieczności dodatkowego logowania, będą przekierowywani do serwisu Poczty polskie, gdzie będą mogli się z nią zapoznać.

Z kolei rolą Krajowej Izby Rozliczeniowej (KIR) jest zapewnienie niezbędnej infrastruktury do integracji e-Doręczeń z sektorem bankowym. Dzięki temu z podobnych funkcji z czasem będą mogły korzystać inne, zainteresowane podmioty.