Spotify udoskonala kluczową funkcję. Chce zostać królem tej kategorii
Podcasty to kategoria, o którą ostatnio Spotify bardzo dba. Platforma ulepsza swoje funkcje odnośnie ekspozycji tej formy treści, polecając nowe odcinki na ekranie głównym, tak jak ma to miejsce w przypadku muzyki.

Od czasu, kiedy Spotify, wzbogacił swoją ofertę o podcasty, stał się jedną z najlepszych aplikacji do słuchania ich w podróży lub podczas spacerów. Ale nie miejmy złudzeń, nadal nie jest to aplikacja dedykowana wyłącznie podcastom, na pierwszym miejscu stoi tam w dalszym ciągu muzyka. Ale nie można nie zauważyć, że Spotify bardzo się stara, żeby i w przypadku podcastów być coraz lepszym.
Spotify wprowadził właśnie kilka aktualizacji dla podcastów. Niewielkie i ledwie zauważalne, ale wszystkie razem podnoszą komfort ich słuchania. Warte zauważenia są szczególnie dwie. Najważniejszą z nich jest rekomendacja podcastów widoczna bezpośrednio na stronie głównej Spotify. Oznacza to, że teraz to strona główna będzie sugerować podcasty, na podobnej zasadzie co utwory muzyczne. Może wyświetlać podcasty słuchane ostatnio lub rekomendować nowe na podstawie upodobań.



Drugim ulepszeniem jest dodanie nowego kanału "Obserwowane" dla podcastów. Kanał ten skutecznie porządkuje nowe odcinki subskrybowanych programów, ułatwiając ich oglądanie. Został on stworzony po to, aby wyeliminować potrzebę ręcznego wyszukiwania przez użytkowników nowych odcinków ich ulubionych twórców.
Obie nowości powinny być wkrótce dostępne dla wszystkich, zatem warto ich wypatrywać i na bieżąco aktualizować aplikację.
Spotify zapowiedział także stworzenie nowych narzędzi dla twórców podcastów, umożliwiając im rekomendowanie innych treści, wspomnianych w podcaście. I jeśli twórca będzie używał określonej piosenki lub się do niej odwoływał, będzie mógł ją podlinkować, jeśli będzie na Spotify.