PKO BP ma krytyczną awarię. Co trzeci klient oberwał (aktualizacja 2)

W PKO BP znów jest awaria. Nie działa aplikacja IKO, a powodem jest nieudany naprawa po wczorajszej przerwie w pracy.

Mieszko Zagańczyk (Mieszko)
13
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
PKO BP ma krytyczną awarię. Co trzeci klient oberwał (aktualizacja 2)

PKO BP zaliczył już dużą awarię wczoraj. Przez długie godziny klienci nie mogli się zalogować do aplikacji IKO, a w serwisie Downdetector.pl liczba zgłoszeń od rozżalonych klientów szła w tysiące.

Dalsza część tekstu pod wideo
PKO BP ma krytyczną awarię. Co trzeci klient oberwał (aktualizacja 2)

W nocy liczba zgłoszeń spadła, co jednak nie musiało wynikać z tego, że sytuacja została opanowana, lecz raczej minimalnego zapotrzebowania na usługi.

PKO BP ma krytyczną awarię. Co trzeci klient oberwał (aktualizacja 2)

Czas usunięcie awarii jest nieznany

Dziś po godzinie 11:00 w serwisie Downdetector.pl ponownie zaczęły pojawiać się raporty o awarii w PKO BP, a około 13:00 osiągnęły kulminację z liczbą około 2 tys. zgłoszeń. Mimo upływu czasu awaria wciąż trwa i jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie, dotyczy 30 procent klientów PKO BP.

Znowu awaria dzisiaj. Nie otwiera się aplikacja IKO

Znowu awaria i dzisiaj. Nie da się skorzystać z aplikacji IKO.

Awaria aplikacji, nie uruchamia się.

W ogóle porażka wczoraj awaria dzisiaj to samo jak się logować jak jest błąd.

Kolejna awaria aplikacji w ciągu ostatnich kilku miesięcy

– oto kilka komentarzy klientów PKO dotyczących dzisiejszej awarii.

Chociaż dokładne kulisy zdarzenia nie są znane, dowiedzieliśmy się z nieoficjalnego źródła, że problem związany jest z wczorajszą awarią. Bank próbował naprawić aplikację IKO, jednak upgrade się nie udał. Czas usunięcie awarii jest nieznany.

Jeden z klientów PKO BP szerzej skomentował politykę PKO BP w kontekście wczorajszej i dzisiejszej awarii:

Nie rozumiem, no po prostu to mi się w głowie nie mieści, jak można komasować wszystkie funkcje w jednym urządzeniu i jednej aplikacji, i nazywać to "podnoszeniem bezpieczeństwa"?!?!? I jeśli wysiada sieć, apka IKO lub telefon, to nie da się nawet kartą zapłacić za przelew, bo potwierdzić go trzeba i tak w IKO!!! Toż to jest spadek bezpieczeństwa co najmniej o 50%!!!!!! Ja się czuje obecnie BARDZO zagrożony przez działania PKO BP 

– żali się klient banku na stronie Downdetector.pl.

Aktualizacja

Bank PKO BP zamieścił na swojej stronie informację o awarii, potwierdzając, że występują utrudnienia w logowaniu do aplikacji IKO. Serwis transakcyjny iPKO i karty płatnicze działają jednak bez problemów. 

Pracujemy nad jak najszybszą dostępnością aplikacji. Informację o utrudnieniach opublikowaliśmy m.in. na naszych profilach w mediach społecznościowych. Klienci, którzy korzystają z mobilnej autoryzacji transakcji, w czasie niedostępności IKO autoryzują transakcje kodem otrzymanym przez sms

 – podał bank PKO BP.    

PKO zapewnia też, że poda informację, gdy tylko aplikacja zacznie działać bez zakłóceń. Bank przeprasza klientów za wszelkie niedogodności.

Aktualizacja 2

Bank PKO BP uporał się z awarią 10 grudnia ok. godz. 18.00. Od tego czasu aplikacja działała już bez zakłóceń. Bank poinformował o tym klientów m.in. na swoich profilach w mediach społecznościowych oraz na stronie z komunikatami.

Wszystkich, których dotknęły utrudnienia, bardzo przepraszamy

 – przekazał bank PKO BP.