PKO BP ma krytyczną awarię. Co trzeci klient oberwał (aktualizacja 2)
W PKO BP znów jest awaria. Nie działa aplikacja IKO, a powodem jest nieudany naprawa po wczorajszej przerwie w pracy.

PKO BP zaliczył już dużą awarię wczoraj. Przez długie godziny klienci nie mogli się zalogować do aplikacji IKO, a w serwisie Downdetector.pl liczba zgłoszeń od rozżalonych klientów szła w tysiące.



W nocy liczba zgłoszeń spadła, co jednak nie musiało wynikać z tego, że sytuacja została opanowana, lecz raczej minimalnego zapotrzebowania na usługi.
Czas usunięcie awarii jest nieznany
Dziś po godzinie 11:00 w serwisie Downdetector.pl ponownie zaczęły pojawiać się raporty o awarii w PKO BP, a około 13:00 osiągnęły kulminację z liczbą około 2 tys. zgłoszeń. Mimo upływu czasu awaria wciąż trwa i jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie, dotyczy 30 procent klientów PKO BP.
Znowu awaria dzisiaj. Nie otwiera się aplikacja IKO
Znowu awaria i dzisiaj. Nie da się skorzystać z aplikacji IKO.
Awaria aplikacji, nie uruchamia się.
W ogóle porażka wczoraj awaria dzisiaj to samo jak się logować jak jest błąd.
Kolejna awaria aplikacji w ciągu ostatnich kilku miesięcy
– oto kilka komentarzy klientów PKO dotyczących dzisiejszej awarii.
Chociaż dokładne kulisy zdarzenia nie są znane, dowiedzieliśmy się z nieoficjalnego źródła, że problem związany jest z wczorajszą awarią. Bank próbował naprawić aplikację IKO, jednak upgrade się nie udał. Czas usunięcie awarii jest nieznany.
Jeden z klientów PKO BP szerzej skomentował politykę PKO BP w kontekście wczorajszej i dzisiejszej awarii:
Nie rozumiem, no po prostu to mi się w głowie nie mieści, jak można komasować wszystkie funkcje w jednym urządzeniu i jednej aplikacji, i nazywać to "podnoszeniem bezpieczeństwa"?!?!? I jeśli wysiada sieć, apka IKO lub telefon, to nie da się nawet kartą zapłacić za przelew, bo potwierdzić go trzeba i tak w IKO!!! Toż to jest spadek bezpieczeństwa co najmniej o 50%!!!!!! Ja się czuje obecnie BARDZO zagrożony przez działania PKO BP
– żali się klient banku na stronie Downdetector.pl.
Aktualizacja
Bank PKO BP zamieścił na swojej stronie informację o awarii, potwierdzając, że występują utrudnienia w logowaniu do aplikacji IKO. Serwis transakcyjny iPKO i karty płatnicze działają jednak bez problemów.
Pracujemy nad jak najszybszą dostępnością aplikacji. Informację o utrudnieniach opublikowaliśmy m.in. na naszych profilach w mediach społecznościowych. Klienci, którzy korzystają z mobilnej autoryzacji transakcji, w czasie niedostępności IKO autoryzują transakcje kodem otrzymanym przez sms
– podał bank PKO BP.
PKO zapewnia też, że poda informację, gdy tylko aplikacja zacznie działać bez zakłóceń. Bank przeprasza klientów za wszelkie niedogodności.
Aktualizacja 2
Bank PKO BP uporał się z awarią 10 grudnia ok. godz. 18.00. Od tego czasu aplikacja działała już bez zakłóceń. Bank poinformował o tym klientów m.in. na swoich profilach w mediach społecznościowych oraz na stronie z komunikatami.
Wszystkich, których dotknęły utrudnienia, bardzo przepraszamy
– przekazał bank PKO BP.