DAJ CYNK

Seniorzy stawiają osobisty kontakt z bankiem ponad bankowość internetową

Dodane przez: msnet

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 2670

senior komputer ręce

Osoby powyżej 60 roku stanowią coraz większą grupę wśród Polaków. Z badania przygotowanego na zlecenie Alior Banku wynika, że seniorzy podchodzą z dystansem do bankowości internetowej, a blisko jedna trzecia z nich podaje brak wiedzy jako powód takiego stanu rzeczy. Osoby starsze wciąż preferują osobisty kontakt z bankierem.

Dynamiczny rozwój nowych technologii oraz jednoczesne starzenie się społeczeństwa to zjawiska, które w najbliższych latach mogą prowadzić do wykluczenia wielu starszych Polaków. Bankowość to jeden z segmentów usług, gdzie szybko postępuje cyfryzacja. Ponieważ, jak wynika z danych Narodowego Banku Polskiego, rachunek w banku posiada 57% osób po 59. roku życia, a jedna trzecia z nich korzysta ze zdalnych kanałów bankowych, z okazji zbliżających się Dni Babci i Dziadka Alior Bank postanowił sprawdzić bankowe zwyczaje Polaków 60 plus.

Zobacz: Promocja w Orange: telefony dla seniorów w dobrych cenach
Zobacz: Promocja myPhone’a dla seniorów: voucher na fotoksiążkę przy zakupie telefonu

Z dystansem do nowoczesnych technologii

Z badania przeprowadzonego przez Kantar Polska na zlecenie Alior Banku wynika, że osoby powyżej 60. roku życia zdecydowanie chętniej korzystają z bankowości internetowej niż mobilnej. Logowanie na konto przez stronę internetową banku zadeklarowało 49% badanych, natomiast przez aplikację w telefonie zaledwie 16%. Bankowość internetowa najczęściej jest wykorzystywana do realizacji przelewów (96%) oraz sprawdzania salda (90%), a także bezpośrednie płacenie za produkty i usługi przez Internet, między innymi za pomocą szybkich płatności typu pay-by-link (53%).

Saniorzy a bankowość elektroniczna

Najstarsi uczestnicy badania najczęściej używają bankowości elektronicznej do nieskomplikowanych czynności, to i tak widać ku temu bariery. Wśród przeszkód respondenci wskazywali najczęściej brak wiedzy (29%) oraz własne przyzwyczajenia i brak potrzeby korzystania z kanałów cyfrowych (21%). Osoby starsze zniechęcają także obawy o bezpieczeństwo (23%).

- Dostrzegamy te ograniczenia również w rozmowach z naszymi klientami. Wciąż wśród wielu z nich istnieje pewna nieśmiałość w korzystaniu z nowych technologii. Rozumiemy te argumenty i chcemy na nie odpowiadać. Dlatego jednym z celów bankowego projektu „cyfryzacja” jest wspieranie i edukowanie w zakresie korzystania z bankowości internetowej i mobilnej. W naszych oddziałach wprowadzamy strefy, w których bankierzy wytłumaczą, a przede wszystkim pokażą, jak działają nowoczesne formy bankowości.

- powiedziała Dorota Mielewczyk, Menedżer ds. Badań Marketingowych i Rozwoju Alior Banku

Osobisty kontakt z bankiem

Osoby mające 60 lat lub więcej wolą osobiście załatwiać swoje sprawy. Wyniki badania pokazują, że aż 83% respondentów w tym wieku odwiedziło oddział swojego banku przynajmniej raz w roku. Jednocześnie 39% ankietowanych przyznało, że takie wizyty miały miejsce więcej niż pięć razy w ciągu dwunastu miesięcy. Tylko 17% z tej grupy wiekowej nie było w placówce banku ani razu. Najczęściej polscy seniorzy w oddziałach wypłacają pieniądze (40%), zdobywają informacje o produktach finansowych (26%) oraz wypłacają pieniądze (22%).

Seniorzy w oddziale banku

Co ciekawe, płacenie gotówką i kartą w sklepach stacjonarnych są wśród Polaków 60+ tak samo popularne (odpowiednio 78% i 76% wskazań). To zdecydowanie najchętniej wybierane sposoby rozliczania płatności za zakupy, które w przypadku tej grupy wiekowej utrzymują dużą przewagę nad różnego rodzaju płatnościami mobilnymi. Osoby starsze nie boją się więc korzystać z karty płatniczej.

Zobacz: Aż 35 procent e-zakupów przez smartfony, PayPal w czołówce. Płatności cyfrowe 2019
Zobacz: Mobilni Polacy: już 9 na 10 użytkowników aplikacji bankowych robi przelewy smartfonem

Wśród najstarszych ankietowanych tylko niewielka część jest otwarta na nowoczesne rozwiązania i usprawnienia, jakie umożliwia bankowość elektroniczna. Blisko połowa zgadza się ze stwierdzeniem, że chętnie załatwialiby sprawy urzędowe na stronie internetowej swojego banku. Jednocześnie tyle samo osób nie chciałoby w ten sposób kupować ubezpieczenia.

Źródło tekstu: Alior Bank

Przewiń w dół do następnego wpisu

Kredyty gotówkowe

Porównaj wszystkie kredyty w jednym miejscu

Getin Noble Bank
Kredyt gotówkowy
RRSO: 8,29%Kwota do zapłaty: 5 639,72 zł

Rata: 156,66 zł

Darmowa porada
Citi Handlowy
Pożyczka Gotówkowa Online dla nowych klientów
RRSO: 9,86%Kwota do zapłaty: 5 760,64 zł

Rata: 160,02 zł

Darmowa porada
Citi Handlowy
Pożyczka Konsolidacyjna Online dla nowych klientów
RRSO: 9,86%Kwota do zapłaty: 5 760,64 zł

Rata: 160,02 zł

Darmowa porada

Kredyty dla firm

Porównaj wszystkie kredyty dla firm w jednym miejscu

IdeaBank
Kredyt FAIR z miesięczną ratą 0 zł
Prowizja: 3 995 złWaluta: PLNOkres: 1 rok - 2 lata

Marża: 0%

Darmowa porada
Bank BPS
Kredyt obrotowy
Prowizja: 750 złWaluta: PLN, EUR, USDOkres: 1 rok - 3 lata

Marża: 1,5% - 3,5%

Darmowa porada
Bank BPS
Kredyt w rachunku bieżącym - mikro
Prowizja: 1 000 złWaluta: PLNOkres: maks. 2 lata

Marża: 1,5% - 3,5%

Darmowa porada

Konta osobiste

Porównaj wszystkie konta osobiste w jednym miejscu

Getin Noble Bank
Konto Proste Zasady od 18 do 26 lat
Konto: 0 złKarta: 0 zł Bankomaty: 0 zł

Konto w ramach programu poleceń można otworzyć do 29 lutego 2020 roku

Koszt miesięczny: 0 zł

Darmowa porada
ING Bank Śląski
Konto z Lwem Mobi
Konto: 0 złKarta: 0 zł Bankomaty: 0-2,50 zł

Promocja "Do 160 zł za otwarcie konta Mobi" dostępna do 31 marca 2020 r.

Koszt miesięczny: 0 zł

Darmowa porada
T-Mobile Usługi Bankowe
Konto Walutowe (USD)
Konto: 0 złKarta: 0 zł Bankomaty: 0 zł

Koszt miesięczny: 0 zł

Darmowa porada

Konta dla firm

Porównaj wszystkie konta dla firm w jednym miejscu

Revolut
Konto Firmowe
Konto: 0 złKarta: 0 zł Bankomaty: 0 zł

Koszt miesięczny: 0 zł

mBank
mBiznes Standard (w promocji)
Konto: 0 złKarta: 0 zł Bankomaty: 0/5 zł

Promocja "Proste konto z gwarancją 0 zł na 24 miesiące" dostępna do 30 września 2019 r.

Koszt miesięczny: 0 zł

Darmowa porada
Santander Bank Polska
Konto Firmowe Godne Polecenia w "promocji dla przedsiębiorców III"
Konto: 0 złKarta: 0 zł Bankomaty: 0 zł

Promocja "W podróży 2-4-6" z kartą Mastercard Business Debit: 4% zwrotu za hotele i 6% zwrotu za op więcej» łaty (maks. 200 zł miesięcznie) oraz 2% zwrotu za paliwo ze stacji CircleK do 31 marca 2020 r.

Koszt miesięczny: 0 zł

Darmowa porada

Karty kredytowe

Porównaj wszystkie karty kredytowe w jednym miejscu

Toyota Bank
Toyota Gold
Oprocentowanie: 7.90Okres bezodsetkowy: 56 dni

Szeroki pakiet assistance, możliwość rozłożenia zadłużenia na niższe raty, serwis Concierge i medycz więcej» y w cenie karty

Maks. limit: 100 000 zł

Darmowa porada
Diners Club
Diners Club LOT
Oprocentowanie: 8.00Okres bezodsetkowy: 59 dni

Program lojalnościowy Miles&More; Ubezpieczenie podróży zagranicznych: OC do 1,000.000 PLN, Koszty l więcej» czenia do 300.000 PLN, NNW do 100.000 PLN, Obsługa prawna do 20.000 PLN, mienie osobiste do 6.000 PLN; anulowanie, skrócenie, opóźnienie podrózy do 900 PLN; Business-check-in, saloniki lotniskowe, fast track

Maks. limit: 50 000 zł

Darmowa porada
Toyota Bank
Toyota Black Pearl
Oprocentowanie: 8.30Okres bezodsetkowy: 56 dni

Szeroki pakiet assistance - udostępniony dla posiadaczy kart Toyota Bank, możliwość wstąpienia do pr więcej» gramu partnerskiego Toyota More

Maks. limit: 8 000 zł

Darmowa porada