DAJ CYNK

Seniorzy stawiają osobisty kontakt z bankiem ponad bankowość internetową

Dodane przez: msnet

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 6142

senior komputer ręce

Osoby powyżej 60 roku stanowią coraz większą grupę wśród Polaków. Z badania przygotowanego na zlecenie Alior Banku wynika, że seniorzy podchodzą z dystansem do bankowości internetowej, a blisko jedna trzecia z nich podaje brak wiedzy jako powód takiego stanu rzeczy. Osoby starsze wciąż preferują osobisty kontakt z bankierem.

Dynamiczny rozwój nowych technologii oraz jednoczesne starzenie się społeczeństwa to zjawiska, które w najbliższych latach mogą prowadzić do wykluczenia wielu starszych Polaków. Bankowość to jeden z segmentów usług, gdzie szybko postępuje cyfryzacja. Ponieważ, jak wynika z danych Narodowego Banku Polskiego, rachunek w banku posiada 57% osób po 59. roku życia, a jedna trzecia z nich korzysta ze zdalnych kanałów bankowych, z okazji zbliżających się Dni Babci i Dziadka Alior Bank postanowił sprawdzić bankowe zwyczaje Polaków 60 plus.

Zobacz: Promocja w Orange: telefony dla seniorów w dobrych cenach
Zobacz: Promocja myPhone’a dla seniorów: voucher na fotoksiążkę przy zakupie telefonu

Z dystansem do nowoczesnych technologii

Z badania przeprowadzonego przez Kantar Polska na zlecenie Alior Banku wynika, że osoby powyżej 60. roku życia zdecydowanie chętniej korzystają z bankowości internetowej niż mobilnej. Logowanie na konto przez stronę internetową banku zadeklarowało 49% badanych, natomiast przez aplikację w telefonie zaledwie 16%. Bankowość internetowa najczęściej jest wykorzystywana do realizacji przelewów (96%) oraz sprawdzania salda (90%), a także bezpośrednie płacenie za produkty i usługi przez Internet, między innymi za pomocą szybkich płatności typu pay-by-link (53%).

Saniorzy a bankowość elektroniczna

Najstarsi uczestnicy badania najczęściej używają bankowości elektronicznej do nieskomplikowanych czynności, to i tak widać ku temu bariery. Wśród przeszkód respondenci wskazywali najczęściej brak wiedzy (29%) oraz własne przyzwyczajenia i brak potrzeby korzystania z kanałów cyfrowych (21%). Osoby starsze zniechęcają także obawy o bezpieczeństwo (23%).

- Dostrzegamy te ograniczenia również w rozmowach z naszymi klientami. Wciąż wśród wielu z nich istnieje pewna nieśmiałość w korzystaniu z nowych technologii. Rozumiemy te argumenty i chcemy na nie odpowiadać. Dlatego jednym z celów bankowego projektu „cyfryzacja” jest wspieranie i edukowanie w zakresie korzystania z bankowości internetowej i mobilnej. W naszych oddziałach wprowadzamy strefy, w których bankierzy wytłumaczą, a przede wszystkim pokażą, jak działają nowoczesne formy bankowości.

- powiedziała Dorota Mielewczyk, Menedżer ds. Badań Marketingowych i Rozwoju Alior Banku

Osobisty kontakt z bankiem

Osoby mające 60 lat lub więcej wolą osobiście załatwiać swoje sprawy. Wyniki badania pokazują, że aż 83% respondentów w tym wieku odwiedziło oddział swojego banku przynajmniej raz w roku. Jednocześnie 39% ankietowanych przyznało, że takie wizyty miały miejsce więcej niż pięć razy w ciągu dwunastu miesięcy. Tylko 17% z tej grupy wiekowej nie było w placówce banku ani razu. Najczęściej polscy seniorzy w oddziałach wypłacają pieniądze (40%), zdobywają informacje o produktach finansowych (26%) oraz wypłacają pieniądze (22%).

Seniorzy w oddziale banku

Co ciekawe, płacenie gotówką i kartą w sklepach stacjonarnych są wśród Polaków 60+ tak samo popularne (odpowiednio 78% i 76% wskazań). To zdecydowanie najchętniej wybierane sposoby rozliczania płatności za zakupy, które w przypadku tej grupy wiekowej utrzymują dużą przewagę nad różnego rodzaju płatnościami mobilnymi. Osoby starsze nie boją się więc korzystać z karty płatniczej.

Zobacz: Aż 35 procent e-zakupów przez smartfony, PayPal w czołówce. Płatności cyfrowe 2019
Zobacz: Mobilni Polacy: już 9 na 10 użytkowników aplikacji bankowych robi przelewy smartfonem

Wśród najstarszych ankietowanych tylko niewielka część jest otwarta na nowoczesne rozwiązania i usprawnienia, jakie umożliwia bankowość elektroniczna. Blisko połowa zgadza się ze stwierdzeniem, że chętnie załatwialiby sprawy urzędowe na stronie internetowej swojego banku. Jednocześnie tyle samo osób nie chciałoby w ten sposób kupować ubezpieczenia.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Alior Bank

Przewiń w dół do następnego wpisu

Kredyty gotówkowe

Porównaj wszystkie kredyty w jednym miejscu

Alior Bank
Pierwsza Pożyczka
RRSO: 5,12%Kwota do zapłaty: 5 394,76 zł

Rata: 149,85 zł

Darmowa porada
Kasa Stefczyka
Pożyczka konsolidacyjna FIT
RRSO: 6,17%Kwota do zapłaty: 5 475,95 zł

Rata: 152,11 zł

Darmowa porada
BNP Paribas
Kredyt Konsolidacyjny
RRSO: 7,23%Kwota do zapłaty: 5 557,88 zł

Rata: 154,39 zł

Darmowa porada

Kredyty dla firm

Porównaj wszystkie kredyty dla firm w jednym miejscu

Nest Bank
BIZnest Kredyt w Ratach - Przedsiębiorca
Prowizja: 1 995 złWaluta: PLNOkres: 6 miesięcy - 8 lat

Marża: od 0,2%

Darmowa porada
Bank BPS
Kredyt obrotowy
Prowizja: 1 000 złWaluta: PLN, EUR, USDOkres: 1 rok - 3 lata

Marża: 1,5% - 3,5%

Darmowa porada
Bank BPS
Kredyt w rachunku bieżącym - MIKRO
Prowizja: 1 250 złWaluta: PLNOkres: maks. 2 lata

Marża: 1,5% - 3,5%

Darmowa porada

Konta osobiste

Porównaj wszystkie konta osobiste w jednym miejscu

Toyota Bank
Konto młodzieżowe Click
Konto: 0 złKarta: 0 zł Bankomaty: 0 zł

Koszt miesięczny: 0 zł

Darmowa porada
Nest Bank
Nest Konto
Konto: 0 złKarta: 0 zł Bankomaty: 0-6 zł

Koszt miesięczny: 0 zł

ING Bank Śląski
Konto z Lwem Mobi
Konto: 0 złKarta: 0 zł Bankomaty: 0-5 zł

Do 160 zł w promocji za otwarcie konta osobistego z kartą i kontem oszczędnościowym (do 30 września więcej» 2021 r.):
Zyskasz 110 zł, jeśli:
do 30 września 2021 r. otworzysz przez naszą stronę internetową lub w aplikacji Moje ING (wybierając opcję "Załóż konto bankowe") konto Mobi z:
- Otwartym Kontem Oszczędnościowym (OKO)
- i kartą (kartę możesz też zamówić później, już w Moim ING. Zrób to do 30 września, żeby spełnić warunek promocji.)
do 31 października 2021 r. zrobisz min. 10 transakcji bezgotówkowych - dowolną kartą wydaną, portfelem mobilnym (Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay) do konta lub BLIKIEM
Chcesz dostać dodatkowe 50 zł?
Wystarczy, że do 31 października 2021 r.:
z wymienionych 10 transakcji min. 3 zrób BLIKIEM - płacąc za zakupy w sklepach internetowych założysz min. jeden cel oszczędnościowy na OKO otwartym w ramach promocji i odłożysz na nim min. 100 zł
Promocja nie dotyczy otwarcia konta po zalogowaniu do Mojego ING lub aplikacji Moje ING Mobile oraz nie dotyczy obecnych klientów banku ING.

Koszt miesięczny: 0 zł

Darmowa porada

Konta dla firm

Porównaj wszystkie konta dla firm w jednym miejscu

mBank
mBiznes Standard (w promocji)
Konto: 0 złKarta: 0 zł Bankomaty: 0/5 zł

Promocja „Załóż firmę i konto firmowe z premią 300 zł” dostępna do 30.06.2021 r.
Ab więcej» y zdobyć:
- 100 zł - otwórz Konto Mój Biznes do końca czerwca
- 100 zł - w lipcu, sierpniu i wrześniu wykonaj przelewy do ZUS na min. 250 zł/mies. oraz zapewnij min. 1000 zł wpływu zewnętrznego
- 100 zł - w lipcu, sierpniu i wrześniu wykonaj min. 500 zł/mies. transakcji kartą debetową
- 300 zł - spełnij powyższe warunki i dodatkowo zamów terminal płatniczy oraz zapewnij na nim co najmniej 1000 zł obrotu do końca września 2021 r.

Koszt miesięczny: 0 zł

Darmowa porada
Nest Bank
BIZnest Konto
Konto: 0 złKarta: 0 zł Bankomaty: 0 zł

Promocja "Terminal płatniczy z Nest Bankiem" - do 400 zł premii dla posiadaczy BIZnest Konta, którzy więcej» zawrą umowę o terminal płatniczy i będą z niego aktywnie korzystać

Koszt miesięczny: 0 zł

Revolut
Konto Firmowe
Konto: 0 złKarta: 0 zł Bankomaty: 0 zł

200 zł bonusu na start dla nowych klientów

Koszt miesięczny: 0 zł

Karty kredytowe

Porównaj wszystkie karty kredytowe w jednym miejscu

ING Bank Śląski
Karta kredytowa Visa Infinite
Oprocentowanie: 4.60Okres bezodsetkowy: 52 dni

- możliwość automatycznej spłaty zadłużenia z konta osobistego
- możliwość dokonywania przelewó więcej» z karty kredytowej na dowolny rachunek bankowy w Polsce (poza rachunkami ZUS i US)
- możliwość uniknięcia opłaty rocznej
- brak konieczności posiadania konta osobistego w banku
- możliwość bezpiecznego płacenia kartą w internecie (zabezpieczenie 3D Secure)
- odzyskanie pieniędzy za niezrealizowane zakupy (chargeback)
- czasowa blokada karty,
- możliwość samodzielnego ustawiania limitów transakcyjnych
- możliwość dokonywania płatności za pomocą Google Pay, Apple Pay i Garmin Pay,
- udostępnienie usługi "Rozłóż na raty".
Dodatkowe usługi dostępne wyłącznie dla karty Visa Infinite:
- bezpłatne przelewy i wypłaty z bankomatów na całym świecie
- bezpłatna usługa Concierge
- bezpłatna usługa Priority Pass
- bezpłatne ubezpieczenia

Maks. limit: 200 000 zł

Darmowa porada
Diners Club
Diners Club LOT
Oprocentowanie: 5.76Okres bezodsetkowy: 59 dni

Program lojalnościowy Miles&More,
Ubezpieczenie podróży zagranicznych:
- OC do 1,000.000 więcej» PLN,
- Koszty leczenia do 300.000 PLN,
- NNW do 100.000 PLN,
- Obsługa prawna do 20.000 PLN,
- mienie osobiste do 6.000 PLN;
- anulowanie, skrócenie, opóźnienie podrózy do 900 PLN;
Business-check-in,
saloniki lotniskowe,
fast track

Maks. limit: 50 000 zł

Darmowa porada
Toyota Bank
Toyota Gold
Oprocentowanie: 6.45Okres bezodsetkowy: 56 dni

Szeroki pakiet assistance, możliwość rozłożenia zadłużenia na niższe raty, serwis Concierge i medycz więcej» y w cenie karty

Maks. limit: 100 000 zł

Darmowa porada