PKO BP wydał pilny komunikat. Dotyczy wszystkich klientów

PKO BP wydał pilne ostrzeżenie dla wszystkich swoich klientów. Jeśli dostałeś taką wiadomość, to tylko jedna reakcja jest prawidłowa.

Damian Jaroszewski (NeR1o)
5
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
PKO BP wydał pilny komunikat. Dotyczy wszystkich klientów

PKO Bank Polski wydał kolejne ważne ostrzeżenie, z którym powinien zapoznać się każdy klient banku. Na szali znajdują się twoje pieniądze.

Dalsza część tekstu pod wideo

PKO BP ostrzega klientów

Tym razem PKO BP ostrzega przed fałszywymi wiadomościami e-mail, które trafiają na skrzynki klientów banku. Na pierwszy rzut oka mogą one wyglądać jak prawdziwa korespondencja, ale w rzeczywistości jest to oszustwo nastawione na pozbawienie nas pieniędzy.

PKO BP zwraca uwagę na kilka aspektów wiadomości. Po pierwsze, ich nadawcą jest service@ipko[kropka].pl, co może być mylące dla wielu osób, bo sugeruje, że to rzeczywiście bank przysłał nam taką wiadomość. Poza tym cyberprzestępcy próbują w treści przekonać potencjalne ofiary, że muszą aktywować potwierdzenie mobilne, aby dalej korzystać z usług PKO BP. E-mail zawiera link, który prowadzi do strony hxxps://login-advance[KROPKA]net/IPKO, podszywającą się pod prawdziwą stronę banku.

Nie otwieraj załączników i nie klikaj w linki w tego rodzaju e-mailach. Jeśli klikniesz w link, możesz stracić pieniądze i kontrolę nad kontem.

- ostrzega PKO BP.

PKO BP wydał pilny komunikat. Dotyczy wszystkich klientów

PKO Bank Polski przypomina też, że wysyłane przez nich e-maile i SMS-y nigdy nie zawierają linków. Bank zaleca też dokładne sprawdzanie adresu URL przed zalogowaniem się do bankowości internetowej.