PKO BP z nowością. Dotyczy 4,5 mln klientów
Już wkrótce klienci PKO Banku Polskiego będą mogli skorzystać z płatności BLIK Płacę Później. Wprowadzenie tej usługi będzie polegało na integracji własnego rozwiązania banku, PKO Płacę później, z opcją płatności dostarczaną przez Polski Standard Płatności.

Jak zapowiada PKO Bank Polski, w trzecim kwartale klienci będą mogli skorzystać z płatności odroczonych metodą BLIK Płacę Później. Bank ma już własną, podobną usługę – PKO Płacę później – jednak zdecydował się rozbudować ofertę również o rozwiązanie BLIK.
Zintegrujemy naszą usługę PKO Płacę później, którą aktywowało już prawie 300 tys. klientów, z rozwiązaniem Polskiego Standardu Płatności. Dla klientów banku w praktyce oznacza to, że wybierając jako metodę płatności BLIK Płacę Później, szybko i wygodnie skorzystają z naszej bankowej usługi z zakresu płatności odroczonych
Klienci, którzy wybiorą ikonkę tej metody płatności podczas zakupów online, sfinalizują transakcję w aplikacji mobilnej IKO. Metoda płatności BLIK Płacę Później jest dostępna w ponad 20 tys. sklepów internetowych. Zintegrowana jest również z największymi agentami rozliczeniowymi obsługującymi usługi płatności dla ponad 70 proc. rynku e-commerce w Polsce jak np. PayU, Przelewy24, Tpay, Cashbill, Paymentic, dpay.



Dzięki nowej opcji ponad 4,5 mln klientów PKO Banku Polskiego, korzystających aktywnie z BLIKA, będzie mogło wybrać BLIK Płacę Później w sklepach, w których jest dostępna ta metoda płatności.
Bank podkreśla, że będzie tylko jedna usługa z zakresu płatności odroczonych. Nie będzie wdrażana dodatkowa usługa typu „kup teraz, zapłać później” Polskiego Standardu Płatności, a integracja dotyczy punktu wejścia do płatności. Planowana współpraca zakłada, że klienci, którzy podczas zakupów będą chcieli sfinalizować płatność za pomocą ikony BLIK Płacę Później, zostaną przekierowani do aplikacji IKO, w której będą mogli użyć PKO Płacę później lub szybko ją aktywować, jeśli nie zrobili tego wcześniej.