Alarm w Santander Bank Polska. Klienci zagrożeni utratą pieniędzy

Oszuści ponownie wzięli na celownik Santander Bank. „Obserwujemy kolejny atak phishingowy, który może poważnie zaszkodzić jego ofiarom” – alarmują specjaliści z CyberRescue,

Mieszko Zagańczyk (Mieszko)
20
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Alarm w Santander Bank Polska. Klienci zagrożeni utratą pieniędzy

CyberRescue, startup monitorujący poczynania cyberprzestępców w polskiej sieci, donosi o nowej kampanii oszustw, skierowanej przeciwko klientom Santander Banku. Na ich skrzynki zaczęły spływać wiadomości mailowe, których nadawcą ma być rzekomo bank. W treści jest mowa o wykryciu podejrzanej aktywności na koncie, dlatego wymagana jest jego weryfikacja. Nadawca straszy, że bez tego zarówno środki, jak i konto zostaną zablokowane. Żeby tego uniknąć, konieczne jest kliknięcie w załączony przycisk.

Dalsza część tekstu pod wideo
Alarm w Santander Bank Polska. Klienci zagrożeni utratą pieniędzy

Nie klikaj, skasuj mejla!

Pod przyciskiem Zatrzymanie procesu kryje się link, kierujący do podrobionej strony, która na pierwszy rzut oka wygląda na okno logowania do banku – wyjaśnia CyberRescue. W rzeczywistości witryna jest spreparowana i służy do zdobycia dostępu do bankowości ofiary. 

Alarm w Santander Bank Polska. Klienci zagrożeni utratą pieniędzy

Wystarczy wpisać na niej wymagane informacje: hasło, login oraz kod uwierzytelniający z banku, żeby oszust mógł włamać się do konta. W konsekwencji zgromadzone środki mogą zostać wykradzione, a ich odzyskanie może okazać się niemożliwe.

W razie otrzymania takiej wiadomości reakcja może być tylko jedna.

Przede wszystkim zawsze zachowuj czujność, gdy widzisz wiadomość od banku. Tego typu ataki phishingowe są coraz powszechniejsze, więc każde powiadomienie o konieczności weryfikacji konta czy zablokowaniu środków powinny budzić wątpliwość

 – wyjaśnia Adrianna Czarnocka, specjalistka ds. cyberbezpieczeństwa w CyberRescue.

CyberRescue radzi, by dokładnie sprawdzać nadawcę i nie klikać żadnych linków. Nie należy też podawać danych logowania do bankowości, gdy nie ma pewności, że to zaufana strona banku. Jeśli pojawiają się wątpliwości, czy otrzymany e-mail z ostrzeżeniem jest wiarygodny, najlepiej skontaktować się z infolinią banku, żeby potwierdzić czy wystąpiły podejrzane aktywności na koncie.