PKO BP szykuje nowość, która poprawi bezpieczeństwo klientów. Zmieni się sposób logowania do internetowego serwisu iPKO.
PKO BP zapowiada wprowadzenie nowej warstwy zabezpieczenia w trakcie logowania do internetowego serwisu iPKO. Klienci muszą szykować się na zmiany, chociaż zostaną one wprowadzone tylko za ich zgodą.
Klienci PKO BP, w trakcie logowania do internetowego serwisu iPKO, wkrótce zobaczą informację o dodatkowym sposobie zabezpieczenia. Jego włączenie będzie uzależnione od wyrażenia odpowiedniej zgody. Jeśli klient się na to zdecyduje, to zmianę będzie musiał zatwierdzić narzędziem autoryzacji, np. kodem SMS lub w aplikacji mobilnej.
Nowe zabezpieczenie będzie sprawdzać nie tylko parametry urządzenia, z którego loguje się klient, ale także jego zachowanie, np. tempo i sposób wpisywania danych na klawiaturze. Ma to być dodatkowe zabezpieczenie, które uchroni użytkowników banku przed cyberprzestępcami. PKO BP zapewnia, że to rozwiązanie stosowane w instytucjach finansowych na całym świecie.
Co ważne, dane na temat zachowań klientów chronione przez przepisy RODO i dotyczą tylko postępowania w iPKO. Nie są też przetwarzane żadne informacje, które użytkownik wpisuje, w tym hasło lub dane kontaktowe.
Jeśli użytkownik nie wyrazi zgody na dodatkowe zabezpieczenie, to będzie logował się do iPKO tak samo, jak do tej pory. Oznacza to konieczność podania loginu i hasła, a następnie zatwierdzenie go kodem SMS lub aplikacją mobilną.
Zobacz: Zaktualizuj aplikację PKO BP. Naprawdę warto
Zobacz: Pilne ostrzeżenie rządowej agencji. Dotyczy klientów znanego banku
Źródło zdjęć: Robson90 / Shutterstock.com
Źródło tekstu: PRNews