Bank Millennium z ważną nowością. Będzie szybciej i wygodniej
Bank Millennium zrobił krok w stronę uproszczenia cyfrowego życia swoich klientów. Od teraz potwierdzenie tożsamości w usługach publicznych i komercyjnych można wykonać bezpośrednio w aplikacji mobilnej – szybko, wygodnie i bez wpisywania loginu.

Biometria zamiast haseł
Jeszcze do niedawna, aby potwierdzić tożsamość z użyciem Millennium ID, trzeba było przejść przez logowanie do serwisu Millenet w przeglądarce. Wymagało to podania Millekodu, hasła i wybranych znaków identyfikatora. Nowa funkcja w aplikacji mobilnej eliminuje te kroki.
Podczas logowania do usług e-administracji lub partnerów komercyjnych na smartfonie, wystarczy wybrać Bank Millennium jako metodę potwierdzenia tożsamości. Następnie pojawia się wybór: aplikacja mobilna lub bankowość internetowa. Wybór aplikacji przekierowuje prosto do niej. Tożsamość można potwierdzić odciskiem palca, skanem twarzy lub kodem PIN.



Proces w pełni zintegrowany
Jak podkreśla Bank Millennium, rozwiązanie działa dzięki tak zwanym deep linkom. To mechanizm, który bezpiecznie przenosi użytkownika między przeglądarką a aplikacją. Cały proces jest szybki, płynny i nie wymaga wpisywania danych do logowania.
Nowe rozwiązanie to ukłon w stronę rosnącej grupy naszych klientów, dla których aplikacja mobilna stanowi podstawowe, a często jedyne narzędzie do korzystania z bankowości. Od teraz jej użytkownicy potwierdzą swoją tożsamość bezpośrednio w aplikacji bankowej, bez konieczności wpisywania danych do logowania do Millenetu. Nasze rozwiązanie wyróżnia się pełną integracją z aplikacją mobilną i uproszczonym procesem uwierzytelnienia. Jest szybko, wygodnie i bezpiecznie.
Rozwiązanie opiera się na usłudze mojeID, którą rozwija Krajowa Izba Rozliczeniowa. To dzięki niej możliwe jest potwierdzanie tożsamości online bez wychodzenia z domu. Co ważne, system spełnia krajowe wymagania regulacyjne i pozwala na interoperacyjność z administracją publiczną.
Od strony technicznej proces został zaprojektowany jako zaufany przepływ autoryzacyjny, z wykorzystaniem deep linków i bezpiecznym przełączaniem pomiędzy przeglądarką a aplikacją mobilną. Dzięki temu użytkownik nie musi już przechodzić przez klasyczny proces logowania do bankowości internetowej – wystarczy uwierzytelnienie biometryczne lub PIN w aplikacji. To rozwiązanie to kolejny przykład projektu realizowanego na styku bankowości i krajowej infrastruktury autoryzacyjnej, który pokazuje, jak można efektywnie łączyć nowoczesne technologie mobilne z wymaganiami regulacyjnymi i interoperacyjnością systemów publicznych.
Bank Millennium ma obecnie ponad 2,7 mln użytkowników mobilnych. Nowa funkcja wpisuje się w strategię "Wartość i wzrost" na lata 2025–2028. Jej celem jest między innymi zwiększenie bazy klientów detalicznych do 3,7 mln i stanie się bankiem pierwszego wyboru dla 70% z nich.