Wyniki Multimedia Polska po 1H2013

W pierwszym półroczu Multimedia Polska przychody wzrosły o 5,5% do 350,7 mln zł. Ze względu na jednorazowe koszty spółka odnotowała 1,7 mln zł straty netto.

Redakcja Telepolis
1
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Wyniki Multimedia Polska po 1H2013

W pierwszym półroczu Multimedia Polska przychody wzrosły o 5,5% do 350,7 mln zł. Ze względu na jednorazowe koszty spółka odnotowała 1,7 mln zł straty netto.

W I półroczu 2013 r. blisko połowę tj. 49,6% stanowiły wpływy ze sprzedaży usług telewizyjnych i ponad 30% ze sprzedaży Internetu. Strukturę przychodów uzupełniają usługi głosowe - 16,8% oraz pozostała sprzedaż - 3,4%.

Strata netto spółki wynika z kosztów jednorazowych związanych z restrukturyzacją zadłużenia oraz programem opcji pracowniczych. Łączne koszty jednorazowe z tych dwóch tytułów wyniosły 36,5 mln zł, co oznacza, że podstawowy biznes wygenerował w I półroczu 2013 zysk netto większy o ok. 16% niż w analogicznym okresie minionego roku.

30. czerwca Multimedia Polska dostarczała swoim klientom 1,77 mln usług:

Dalsza część tekstu pod wideo
  • telewizyjnych - 1,001 mln (w tym 296,4 tys. to usługi telewizji cyfrowej w technologii DTV oraz IPTV. Łączna liczba RGU telewizji wzrosła o 48 tys. rok do roku.),
  • internetowych - 485 tys. (wzrost o 7% rok-do-roku),
  • głosowych - 284 tys. (wzrost o 3% rok-do-roku.).