DAJ CYNK

MediaMarkt: problemy z zamówieniami po ataku hakerskim

Marian Szutiak

Wydarzenia

Media Markt zamówienia problemy atak hakerski

Klienci sieci Media Markt skarżą się na realizację swoich zamówień dokonanych online. To skutek ataku hackerskiego sprzed tygodnia.

8 listopada 2021 roku hakerzy zaatakowali niektóre serwery należące do grupy MediaMarktSaturn, o czym obszernie informuje Niebezpiecznik. Przy tej okazji prawdopodobnie doszło do zaszyfrowania niektórych danych za pomocą ransomeware'u o nazwie Hive. Podobno atak dotknął całą Europę, a przestępcy zażądali okupu o wysokości 240 mln dolarów (około 972 mln zł).

10 listopada grupa MediaMarktSaturn opublikowała na stronie swojego biura prasowego oficjalny komunikat w tej sprawie:

Systemy informatyczne grupy MediaMarktSaturn, w tym także krajowego oddziału MediaMarktSaturn Polska, zostały w sposób celowy zaatakowane.

Pracujemy intensywnie, żeby jak najszybciej zidentyfikować zagrożone systemy i naprawić ewentualne szkody. Jednocześnie pozostajemy dostępni dla naszych klientów we wszystkich kanałach sprzedaży.

Sklep internetowy mediamarkt.pl realizuje aktualnie zamówienia z dostawą do domu. Okazjonalnie mogą wystąpić opóźnienia w realizacji zamówień. Niestety nie realizujemy obecnie zamówień z odbiorem w markecie.

W sklepach stacjonarnych, które pozostają otwarte, nasi pracownicy niezmiennie służą pomocą i profesjonalnym doradztwem. Podobnie jak przy zakupach online, również w naszych sklepach stacjonarnych klienci MediaMarkt mogą nadal dokonywać zakupów oferowanego asortymentu produktów dostępnych w sklepie. Ewentualne ograniczenia mogą pojawić się w przypadku przygotowywania faktur, zakupów przy użyciu kart podarunkowych MediaMarkt oraz korzystania z kuponów Klubu MediaMarkt.

W MediaMarktSaturn Polska pracujemy na pełnych obrotach, żeby wszystkie funkcjonalności były ponownie dostępne tak szybko jak to możliwe.

Dziękujemy Państwu za zrozumienie.

Będziemy przekazywać Państwu informacje na temat dalszego rozwoju sytuacji.

Jednym ze skutków ataku są trwające wciąż problemy z realizacją zamówień online, o czym czytamy w komunikacie sieci. Skarży się na nie wielu klientów MediaMarkt, pisząc między innymi komentarze na profilu MediaMarkt Polska na Facebooku. W odpowiedzi otrzymują prośbę, by skontaktować się z obsługą profilu w wiadomości prywatnej, co niewiele daje. Podobnie jest ze zgłaszaniem problemów na infolinii. Jak napisał jeden z komentujących, infolinia chyba nie jest zorientowana w temacie.

Pozostaje mieć nadzieję, że MediaMarkt szybko upora się ze skutkami ataku i zrealizuje zamówienia swoich klientów.

Zobacz: Luxmed dał plamę. Dane pacjentów były na widoku
Zobacz: Google Play – szkodliwe aplikacje wykradają pieniądze. Mamy ich listę

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: MediaMarkt

Źródło tekstu: Niebezpiecznik, MediaMarkt, Facebook

Przewiń w dół do następnego wpisu