Twitter - myślisz, że to komentarz, a tam reklama
Twitter testuje nową funkcję oraz cierpliwość swoich użytkowników. Serwis rozpoczął wyświetlanie reklam między komentarzami.

Twitter cały czas kombinuje nad tym, jak zarabiać jeszcze więcej pieniędzy na swoich użytkownikach. Dostęp do serwisu jest darmowy, więc jednym ze sposobów jest wyświetlanie reklam. Właśnie rozpoczęły się testy nowej funkcji, przez którą treści sponsorowanych na Twitterze będzie jeszcze więcej.
Twitter — reklamy między komentarzami
O zmianie poinformował Bruce Falck, który w Twitterze piastuje stanowisko Revenue Product Lead, czyli po prostu odpowiada za zarabianie pieniędzy. Od wczoraj (13 października) wybrani użytkownicy urządzeń mobilnych mogą zauważyć więcej reklam na Twitterze. Te będą wyświetlanie w formie komentarzy do wpisów. Falck doprecyzował, że treści sponsorowane mogą pojawiać się po pierwszym, trzecim i ósmym komentarzu. W praktyce prezentuje się to tak, jak na poniższym wideo:



Starting today, we’re trying something different and testing a new ad format in Tweet conversations. If you’re a part of this test (which is global; on iOS & Android only), you’ll see ads after the first, third or eighth reply under a Tweet. 🗣️ pic.twitter.com/kvIGeYt2vp
— bruce.falck() 🦗 (@boo) October 13, 2021
Nie trzeba być geniuszem, aby domyślić się, że nowa funkcja nie spodobała się użytkownikom Twittera, ale nie ma w tym nic zaskakującego. Nikt nie lubi reklam. Niektórzy zauważają też, że już i tak często chaotyczne dyskusje mogą stać się przez to jeszcze mniej czytelne. Jedynym pocieszeniem jest fakt, że to na razie jedynie testy. Twitter ma w najbliższych miesiącach sprawdzać, jak działają reklamy w komentarzach.