Raport IMM: w 2018 roku Plus wydał na reklamę ponad 319 mln zł. To najwięcej spośród wszystkich firm z branży telekomunikacyjnej
Instytut Monitorowania Mediów opublikował raport przedstawiający wydatki reklamowe w 2018 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, motoryzacyjnej i telekomunikacyjnej. W tej ostatniej liderem był Plus.

W 2018 roku wydatki reklamowe branży telekomunikacyjnej wyniosły około 1,1 mld zł. Ponad 80% tej kwoty zostało przeznaczone na reklamę w telewizji, a najmniej wydano na reklamę w prasie. Licząc cały rok, najwięcej na reklamę wydał Plus - ponad 319 mln zł. Ponad 229 mln zł przeznaczył na reklamę Orange, zajmując drugie miejsce. Wydatki reklamowe sieci T-Mobile wyniosły prawie 204 mln zł. Play przeznaczył na reklamę ponad 161 mln zł, natomiast Cyfrowy Polsat ponad 106 mln zł.
Uwzględniając poszczególne miesiące 2018 roku, Plus wydawał najwięcej na reklamę przez 10 miesięcy (łącznie ponad 280 mln zł). Pozostałe dwa miesiące należały do sieci Orange (luty, 33 mln zł) i T-Mobile (czerwiec, 26 mln zł).



W całym 2018 roku firmy telekomunikacyjne najwięcej wydały na reklamy związane z ofertą na abonament i sieciami komórkowymi - po 19% wszystkich wydatków reklamowych. Sporo zainwestowano też w promocję ofert na kartę - 17%. Na kolejnych miejscach w zestawieniu znalazły się między innymi oferta łączona (TV, Internet, telefon), telewizja cyfrowa oraz sieci komórkowe - oferta dla firm.