DAJ CYNK

Xiaomi sprzedaje więcej smartfonów, niż Apple

Dodane przez: HTur

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 6867

Najnowszy raport Gartnera pokazuje, że na podium marek, których smartfony sprzedają się najlepiej, awansowało Xiaomi - i zepchnęło z niego Apple. A kto na miejscu pierwszym i drugim?

Trzeci kwartał 2020 roku okazał się bardzo owocny dla Xiaomi - sprzedało się 44,4 mln telefonów tej marki, co pozwoliło jej na opanowanie 12,1% rynku. W porównaniu z ubiegłym rokiem to spory krok - Xiaomi kończyło III kwartał 2019 roku z wynikiem 33 mln sprzedanych telefonów i 8,5% rynku. Niestety - nie ma informacji na temat tego, które modele sprzedają się najlepiej. Apple spadło na czwartą pozycję - ma obecnie 11,1% rynku, a sprzedaż kolejnych modeli iPhone wyniosła 40,6 mln. W analogicznym okresie 2019 roku było to 40,8 mln, a więc firma z Cupertino odnotowała spadek sprzedaży o 0,6%.

A kto na czele rankingu? Królem rynku jest Samsung - 80,8 mln sprzedanych telefonów pozwoliło mu na zdobycie 22% rynku. Wzrost sprzedaży to 2,2% i nic nie wskazuje na to, aby po kolejnym kwartale było inaczej. Tym bardziej, że ma sporo planów dotyczących zarówno nowych flagowców, jak i średniaków. Drugi w zestawieniu Huawei sprzedał w trzecim kwartale 51,8 mln urządzeń. Wszystko wskazuje na to, że producent odczuł brak usług Google - w 2019 roku mógł pochwalić się niemal 69 mln sprzedanych egzemplarzy, co oznacza spadek sprzedaży aż o 22%.

Zobacz: Smartfony Xiaomi Mi 11 zadebiutują już w styczniu

Piąta pozycja to marka OPPO. Tutaj do czwartego Apple sporo jej brakuje - sprzedała 29,89 mln telefonów i ma obecnie 8,2% rynku. Wyników pozostałych producentów nie wyszczególniono. Podsumowano tylko zbiorczo, że sprzedało się 119,11 mln ich telefonów, a łączny udział na globalnym rynku to 32,5%.

Zobacz: Galaxy A12 i Galaxy A02s to pierwsze smartfony Samsunga na 2021 rok

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Gabriel Freytez/Pexels

Źródło tekstu: Gertner, TechSpot

Przewiń w dół do następnego wpisu