Wyniki T-Mobile Polska po 2Q2013
Baza wszystkich klientów T-Mobile na koniec czerwca 2013 roku wyniosła 15,969 mln co oznacza wzrost względem poprzedniego kwartału o 50 tys.

Baza wszystkich klientów T-Mobile na koniec czerwca 2013 roku wyniosła 15,969 mln co oznacza wzrost względem poprzedniego kwartału o 50 tys.
Liczba aktywacji postpaid wzrosła w skali roku o 154 tys., a w stosunku do poprzedniego kwartału o 23 tys., uzyskując poziom 7,038 mln. Baza prepaid wzrosła względem poprzedniego kwartału o 26 tys. do 8,931 mln, w ujęciu rocznym uzyskano natomiast wzrost o 766 tys. aktywnych kart SIM.
Przychody spadły o 4% w stosunku do II kwartału 2012 roku i osiągnęły 1,708 mld zł (względem I kwartału 2012 roku spadek wyniósł 8,5%). Jako winowajcę spadku przychodów PTC wskazuje w głównej mierze obniżenie stawek MTR. Jednocześnie wynik ten był o 6,8% wyższy od uzyskanego w I kwartale tego roku.
EBITDA wyniosła 615 mln zł, co stanowi wzrost o 3,9% w skali roku. Zwiększyła się marża EBITDA, osiągając poziom 36% w porównaniu z 30,8% przed rokiem, jednak w stosunku do I kwartału był to spadek o 0,5 punktu procentowego.
Na koniec pierwszego kwartału PTC miała 1,101 mln klientów mobilnego Internetu - o 275 tys. więcej niż przed rokiem (wzrost o 33,1%) i o 82 tys. więcej niż w I kwartale tego roku.
Inwestycje realizowane przez T-Mobile Polska wyrażone parametrem Cash Capex zwiększyły się w drugim kwartale o 65,3% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku i wyniosły 238 milionów złotych. Wzrost ten jest wynikiem prowadzonych przez T Mobile Polska działań inwestycyjnych również tych związanych z budową i modernizacją sieci.
Projekt modernizacji sieci przekroczył półmetek i klienci T-Mobile mogą już korzystać z ponad 5 000 nowych stacji bazowych, które zapewniają pokrycie 60% powierzchni kraju oraz 46% populacji. Nowa sieć gwarantuje klientom dużo większy zasięg i lepsze parametry, zwłaszcza w zakresie dostępu do Internetu, którego szybkość jest wyższa nawet kilkukrotnie. Dzięki temu dynamicznie rośnie ilość transmitowanych danych przez użytkowników Internetu w nowej sieci T-Mobile, obecnie jest ona większa średnio o około 60%.
Karty SIM |
Abonament |
Prepaid |
Łącznie |
1Q11 |
6,717 mln |
6,458 mln |
13,175 mln |
2Q11 |
6,698 mln |
6,504 mln |
13,203 mln |
3Q11 |
6,736 mln |
6,670 mln |
13,406 mln |
4Q11 |
6,765 mln |
7,396 mln |
14,161 mln |
1Q12 |
6,808 mln |
7,704 mln |
14,512 mln |
2Q12 |
6,884 mln |
8,165 mln |
15,048 mln |
3Q12 |
6,950 mln |
8,625 mln |
15,575 mln |
4Q12 |
6,996 mln |
9,044 mln |
16,040 mln |
1Q13 |
7,014 mln |
8,905 mln |
15,919 mln |
2Q13 |
7,038 mln |
8,931 mln |
15,969 mln |
Przychody i EBIDTA:



Przychód |
EBIDTA |
Marża EBIDTA |
|
1Q11 |
1,736 mld zł |
568 mln zł |
32,7% |
2Q11 |
1,794 mld zł |
697 mln zł |
38,9% |
3Q11 |
1,819 mld zł |
648 mln zł |
35,6% |
4Q11 |
1,808 mld zł |
676 mln zł |
37,4% |
1Q12 |
1,747 mld zł |
538 mln zł |
30,8% |
2Q12 |
1,779 mld zł |
592 mln zł |
33,3% |
3Q12 |
1,746 mld zł |
662 mln zł |
37,9% |
4Q12 |
1,751 mld zł |
661 mln zł |
37,6% |
1Q13 |
1,599 mld zł |
581 mln zł |
36,4% |
2Q13 |
1,708 mld zł |
615 mln zł |
36,0% |
Koszt pozyskania klienta |
Abonament |
Prepaid |
Łączny |
Koszt utrzymania klienta (przedłużenie) |
1Q11 |
501 zł |
8 zł |
95 zł |
339 zł |
2Q11 |
432 zł |
4 zł |
79 zł |
293 zł |
3Q11 |
386 zł |
8 zł |
79 zł |
278 zł |
4Q11 |
362 zł |
4 zł |
75 zł |
186 zł |
1Q12 |
539 zł |
8 zł |
127 zł |
238 zł |
2Q12 |
502 zł |
9 zł |
110 zł |
204 zł |
3Q12 |
389 zł |
8 zł |
87 zł |
219 zł |
4Q12 |
366 zł |
4 zł |
82 zł |
132 zł |
1Q13 |
341 zł |
8 zł |
83 zł |
129 zł |
2Q13 |
286 zł |
8 zł |
80 zł |
143 zł |
Minuty na klienta |
Abonament |
Łączny |
1Q11 |
211 |
135 |
2Q11 |
219 |
140 |
3Q11 |
222 |
142 |
4Q11 |
222 |
135 |
1Q12 |
221 |
130 |
2Q12 |
226 |
129 |
3Q12 |
227 |
126 |
4Q12 |
232 |
124 |
1Q13 |
233 |
122 |
2Q13 |
240 |
126 |
Przychód na klienta |
Abonament |
Prepaid |
Łączny |
Procent przychodu z usług niegłosowych |
1Q11 |
67 zł |
16 zł |
39 zł |
27% |
2Q11 |
67 zł |
16 zł |
43 zł |
27% |
3Q11 |
66 zł |
16 zł |
41 zł |
26% |
4Q11 |
66 zł |
13 zł |
39 zł |
29% |
1Q12 |
63 zł |
11 zł |
35 zł |
29% |
2Q12 |
63 zł |
11 zł |
34 zł |
31% |
3Q12 |
61 zł |
8 zł |
33 zł |
30% |
4Q12 |
58 zł |
8 zł |
29 zł |
32% |
1Q13 |
54 zł |
8 zł |
29 zł |
33% |
2Q13 |
50 zł |
8 zł |
29 zł |
33% |