DAJ CYNK

Wyniki Orange Polska w 3Q2013

22.10.2013

Dodane przez: WitekT

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 10

Ważne 5

3

Po III kwartale Orange miało 15,126 mln aktywnych kart SIM, o 179 tys. więcej niż po II kwartale. Spadły przychody i zysk netto, ale mniej niż przewidywali analitycy.

Po III kwartale Orange miało 15,126 mln aktywnych kart SIM, o 179 tys. więcej niż po II kwartale. Spadły przychody i zysk netto, ale mniej niż przewidywali analitycy.

Zobacz: Konsensus przewidywań analityków dotyczący wyników TP za 3Q2013.

Od mojego powrotu do Polski upłynęło zaledwie kilka tygodni, ale już dostrzegam, że dysponujemy odpowiednimi zasobami, żeby poprawić nasze wyniki. Te zasoby to między innymi 22 mln klientów naszych różnych usług, pełen wachlarz usług, odpowiednie zasoby sieciowe oraz dobrze wyszkolona i zmotywowana kadra. Mamy świadomość że istnieje pilna potrzeba poprawy naszych wyników - poczynając od dynamiki przychodów, gdzie konieczne są śmielsze i bardziej zdecydowane działania. Konwergencja to centralny element naszej strategii, ale jednocześnie musimy wprowadzać nowe produkty i funkcjonalności, aby zaspokajać potrzeby klientów z poszczególnych segmentów. Musimy być bardziej elastyczni, szybsi w reagowaniu na zmiany rynkowe i doskonali w dostarczaniu usług, aby budować lojalność klientów i kreować wartość. Kierowanie zespołami Orange Polska to dla mnie wielki przywilej. Będziemy wspólnie ciężko pracować nad realizacją naszej strategii, gdyż jesteśmy absolutnie zdeterminowani by generować stabilne przepływy pieniężne, niezbędne do sfinansowania naszych inwestycji i wynagrodzenia akcjonariuszy - powiedział Bruno Duthoit, prezes telekomu.

Zobacz: nju mobile przekroczyło barierę 200 tys. kart SIM.

Kluczowe wskaźniki (w mln zł)

3Q13

3Q12

Zmiana

Przychody grupy

3,196

3,472

-7,9%

EBITDA

1,165

1,325

-12,1%

EBIDTA (jako % przychodów)

36,5%

38,2%

-1,7 pp

Zysk netto

239

307

-22,1%


Kluczowe wskaźniki KPI (w mln)

3Q13

3Q12

Zmiana

Liczba klientów komórkowych

15,126

14,758

+2,5%

postpaid

7,052

6,894

+2,3%

prepaid

8,074

7,865

+2,7%

Mobilne dostępy szerokopasmowe

0,702

0,695

+2,4%

Liczba klientów Orange Open

0,211

0,006

-

Liczba klientów 3P (Internet, TV i VoIP)

0,333

0,191

+74,3%

Stacjonarne łącza głosowe (rynek detaliczny)

4,821

5,194

-7,2%

Stacjonarne dostępy szerokopasmowe (rynek detaliczny)

2,305

2,338

-1,4%

Liczba klientów usług TV

0,699

0,677

+1,0%


 

Prepaid

Postpaid

Razem

   

Ogółem

W tym biznes

 

1Q12

7,685

6,927

2,446

14,612

2Q12

7,820

6,937

2,436

14,757

3Q12

7,865

6,894

2,420

14,758

4Q12

7,984

6,911

2,428

14,895

1Q13

7,980

6,906

2,407

14,886

2Q13

7,977

6,970

2,399

14,947

3Q13 8,074 7,052 2,402 15,126



Liczba smartfonów i łączy szerokopasmowych:

 

Liczba smartfonów (mln)

Klienci mobilnych usług szerokopasmowych (mln)

1Q12

2,256

0,800

2Q12

2,574

0,848

3Q12

2,887

0,907

4Q12

3,262

0,985

1Q13

3,384

1,043

2Q13

3,526

1,079

3Q13 3,613 1,120


ARPU w zł (ang. Average Revenue Per User, czyli średni przychód z abonenta)

 

Prepaid

Postpaid

Zagregowane

   

Ogółem

W tym biznes

 

1Q12

16,8

62,0

83,8

38,3

2Q12

17,9

64,8

87,6

40,0

3Q12

17,0

61,7

81,6

38,0

4Q12

16,2

60,4

79,6

36,8

1Q13 (*)

14,2

60,4

75,6

34,9

2Q13 (*)

14,6

62,7

77,5

36,2

3Q13 (*) 13,8 59,2 72,2 34,2

(*) ARPU poza Grupę.



AUPU (ang. Average Usage Per User, czyli średnia ilość minut wykorzystywana przez użytkownika)

 

Prepaid

Postpaid

Zagregowane

1Q12

92,3

236,5

160,8

2Q12

95,8

239,6

163,7

3Q12

91,3

243,4

162,6

4Q12

90,6

251,7

165,6

1Q13

90,2

253,1

165,7

2Q13

94,5

264,6

173,7

3Q13 91,3 266,8 173,2



CHURN (wskaźnik odejść)

 

prepaid

postpaid

1Q12

16,7%

3,9%

2Q12

16,8%

3,4%

3Q12

17,2%

3,5%

4Q12

15,0%

3,4%

1Q13

15,5%

3,7%

2Q13

15,1%

3,6%

3Q13 14,6% 3,3%

Źródło tekstu: wł

Tagi: orange
Komentarze
Zaloguj się