DAJ CYNK

Wykorzystanie SMS-ów przez firmy logistyczne i transportowe

21.01.2016

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 2466

Ważne 4

1

Komunikacja za pomocą wiadomości SMS wykorzystywana jest w wielu sektorach, także w transporcie i logistyce.

Komunikacja za pomocą wiadomości SMS wykorzystywana jest w wielu sektorach, także w transporcie i logistyce. Według badań IDC, 27% firm z branży logistycznej używa krótkich wiadomości tekstowych do kontaktu z pracownikami i klientami.

W branży transportu i logistyki SMS-y wykorzystywane są przede wszystkim w obszarze komunikacji. Na ich popularność ma wpływ wiele czynników, ale najważniejsze z nich to: niski koszt, krótki czas dotarcia do odbiorcy i możliwość automatyzacji generowania oraz wysyłki komunikatów. Nic dziwnego zatem, że branża TSL chętnie wykorzystuje SMS-y do usprawnienia procesów logistycznych, do wspomagania zarządzania pracą kierowców i doręczycieli, a także we wszystkich tych obszarach, które wymagają szybkiego przepływu informacji.

Krótkie wiadomości tekstowe używane są powszechnie do komunikacji wewnętrznej z centrami dystrybucji i kierowcami. Zautomatyzowane systemy wysyłają SMS-y, które mogą dotyczyć konieczności zmiany trasy, zawierają ostrzeżenia o złych warunkach atmosferycznych, ale także o korkach i wypadkach. SMS to łatwy i szybki sposób, żeby poinformować kierowcę o zmianach odnośnie aktualnie realizowanych zleceń, takich jak nowy adres dostawy czy konieczność wykonania dodatkowego kursu.

Możliwe jest również wysyłanie SMS-em wskazówek zawierających współrzędne dostawy, które następnie można wprowadzić do nawigacji. Nowoczesne systemy kontroli umożliwiają przypominanie kierowcom o przekroczeniu czasu pracy i zasugerowanie przerwy w prowadzeniu pojazdu. Za pomocą SMS-ów mogą być więc przekazywane kluczowe informacje, włącznie z nowymi rozporządzeniami pracodawcy.

Krótkie wiadomości tekstowe mają również tę zaletę, że komunikacja za ich pomocą może być prowadzona dwukierunkowo. Oznacza to, że kierowcy mogą przesyłać komunikaty do centrali firmy i informować osoby odpowiedzialne za logistykę o różnych nieprzewidzianych sytuacjach np.: opóźnieniach w dotarciu do celu, awariach samochodu, konieczności dostarczenia środków na eurowiniety itp. Dzięki zautomatyzowanej wysyłce SMS-ów można usprawnić komunikację pomiędzy pracownikami w terenie a centralą, co przekłada się na poprawienie procesów logistycznych i optymalizowanie tras dojazdu w zależności od aktualnych warunków na drogach.

Źródło tekstu: SMSAPI

Tagi: sms
Komentarze
Zaloguj się
3. ~
-1

2016-01-25 07:00:11

Sieci handlowe codziennie wysyłają informacje sms o np. dzisiejszych promocjach ze szczegółowym wykazem promocyjnych towarów. Takie informacje wysyłane są tak jak napisała @1 na kilka tysięcy numerów.

Odpowiedz

2. ~Master Chief
1

2016-01-22 10:37:43

I jak tu się obejść bez telefonu z fizyczną QWERTY ?

Odpowiedz

1. ~ola
0

2016-01-21 23:08:36

znajoma jest na kierowniczym w rozległej sieci detalicznej, codziennie ok 10sms x ok 3tys. terminali...

Odpowiedz