DAJ CYNK

Teraz T-Mobile ogranicza "nielimitowany" roaming

18.02.2015

Dodane przez: WitekT

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 22255

Ważne 13

8

T-Mobile zmienia umowy niektórym użytkownikom w kwestii możliwości wykorzystania pakietu roamingowego. To kolejny operator, po Play, który próbuje w ten sposób "pozbyć" się z bazy osób wyjątkowo dużo podróżujących po Europie.

T-Mobile zmienia umowy niektórym użytkownikom w kwestii możliwości wykorzystania pakietu roamingowego. To kolejny operator, po Play, który próbuje w ten sposób "pozbyć" się z bazy osób wyjątkowo dużo podróżujących po Europie.

Zobacz: Play: Zmiany w taryfie Europa Unlimited dla obecnych abonentów.

Z informacji TELEPOLIS.PL wynika, że kilkuset abonentom taryf JUMP! proFirma XL i XXL wysłano zawiadomienia o zmianie warunków umowy. Nielimitowane połączenia w roamingu w krajach Unii Europejskiej i pakiet 3 GB w wersji XL zamieniono na 1 tys. minut oraz 1 GB (w XXL pozostają 4 GB).

W związku ze zmianami, abonentom przysługuje prawo do wypowiedzenia umowy bez płacenia odszkodowania. Jednak ci klienci, którzy wraz z taryfą zakupili telefon w promocji, muszą niestety dalej go spłacać. Umowa ratalna nie jest częścią umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych i nie ulega rozwiązaniu.

T-Mobile już kilka tygodni temu zmieniło swoje taryfy biznesowe. Oprócz zmniejszonego z 3 GB do 1 GB pakietu transmisji w opcji XL, wprowadzono zapisy do regulaminu informujące o możliwości ograniczenia pewnych pakietów w związku z ich nadmiernym wykorzystywaniem (tzw. Fair Usage Policy). Wspomniany fragment mówi o tym, że nielimitowane połączenia głosowe będą ograniczone do 1 tys. (minut i SMS-ów) w momencie, jeżeli w ciągu dwóch kolejnych okresów rozliczeniowych abonent będzie z nich korzystał dłużej niż po 14 dni. Po przekroczeniu 1 tys. minut, połączenia będą taryfikowane po 29 groszy netto, a wiadomości po 33 grosze netto.

Informację jako pierwsi podali czytelnicy naszego forum.

Źródło tekstu: wł

Tagi: jump! T-Mobile
Komentarze
Zaloguj się
156. ~Bull
0

2015-05-26 18:35:17

. ~TOPP głupoty gadasz, w żadnej innej firmie nie ma takiej oferty z jakimiś ratami sprzętowymi, jak się zmieni regulamin to możesz odejść w taki albo inny sposób ale nikt nie karze Ci płacić za jakiś śmieszny telefon!!!Nikt pewnie o tym nie wiedział bo nie informują specjalnie swoich klientów o tym zakłamane dranie!!!

Odpowiedz

155. ~bull
1

2015-05-26 18:31:53

Przecież jest to oczywiste, ja specjalnie odszedłem z paly a został mi rok czasu, zapłaciłem ponad 400 zł kary tylko dlatego ze potrzebowałem tego abonamentu dla kierowcy w t mobile i nikt nawet słowem nie wspomniał że trzeba będzie spłacać raty jak się chce zrezygnować z umowy i jest to celowy zabieg tej pazernej firmy i to przecież nie pierwszy raz zrobili taki numer i teraz muszę bulić 134 zł brutto za ten *** abonament a za kolejne pół roku się okrze że dostaniemy tylko 200 min, to jest oczywista kradzież, próba wyłudzenia i tylko pozew zbiorowy może zapobiec dalszemu rozwojowi tego procederu.Jestem pewien że u Niemców tak dymać obywateli nie mogą oszuści!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odpowiedz

154. ~jump xl
1

2015-02-24 22:39:51

W ulotce obowiązującej w 2014 roku w taryfie JUMP XL jest zapis: Połączenia, SMS i MMS wychodzące w ROAMINGU - NIELIMITOWANE. T-mobile już wtedy oszukiwał klientów gdyż ten zapis nie dotyczy MMS, zarówno wychodzących jak i odbieranych. Na moją reklamację T-mobile odpisał że ulotka jest nieważna, WAŻNY jest regulamin!!! Tylko że w regulaminie nie ma słowa o MMSach!!! Jest tylko w cenniku podane ile kosztują w taryfach Jump których wiadomo jest kilka wariantów, które różnią się zawartością składników NIELIMITOWANYCH. Takim podejściem do klienta T-debile dużo tracą!!!

Odpowiedz

153. Horacy
0

2015-02-24 15:09:47

~150 Czy ja się dziwię? Nie, po prostu śmieszy mnie to, że nagle każdy jest tak na prawdę osobą biznesową, każdy się wypowiada jakie to złe, a tak na prawdę mały odsetek klientów jest dosięgnięty tą zmianą warunków.

Odpowiedz

152. ~TOPP
0

2015-02-21 21:37:20

Czytam, i mogę dojść tylko do wniosku że największy problem mają ci przedsiębiorcy którzy nie kupowali taryfy XL dla samej taryfy ale dla telefon i teraz się na tym przejechali a teraz narzekają na raty ( ludzie przecież operator nie dostaje telefonów w gratisie od producenta i nie kupuje za ceny z allegro, był kiedyś na telepolis wywiad z zakupowe maź Orange). Inna stroną medalu że T sprzedawał te taryfy a wiadomo jak u nas jest Józio który rozmawiał do tej pory 200 min w roamingu teraz dzwoniliśmy potegę i stąd dostał pisemko. Ciekawi mnie tylko gdyby np. Przedsiębiorca który podpisał umowę z kimś na 2 lata na 150 zł a co miesiąc musiałby do niej dopłacać 350 zł i miałby X takich klientów to czy nie starałby się obniżyć skutki takiej wtopy?

Odpowiedz

151. ~cvv
2

2015-02-20 22:37:27

Podobna sprawa z aliorem"Tymczasem zmiana warunków umowy terminowej jest dozwolona jedynie za zgodą obu stron.Konsument, który nie zgadza się na nowy regulamin, a możliwość zmiany nie została zawartaw umowie w tak zwanej klauzuli modyfikacyjnej, ma prawo kontynuować ją na uzgodnionychwarunkach do końca ustalonego terminu."

Odpowiedz

150. looxmo
2

2015-02-20 16:14:46

@148Czemu się dziwisz , że ludzie są wkurzeni. Chciałbyś, aby ktoś nie respektował postanowień zawartej z Tobą umowy ? Czy abonent może zmienić warunki kontraktu np. obniżając sobie kwotę abonamentu i w razie sprzeciwu operatora zaoferować mu jako jedyną możliwość odstąpienie od umowy?

Odpowiedz

149. ~nicki
-2

2015-02-20 15:37:55

Gdyby play nie zrobił kiedyś identycznie to pewnie i tmobile by się nie odważył. A teraz każdy operator zacznie stosować takie praktyki. dobrze że chociaż to 1000 minut dali. Jak się nad tym zastanowić to jest ich bardzo dużo.

Odpowiedz

148. Horacy
0

2015-02-20 15:16:41

@146 Racja, masa ludzi jest teraz przedsiębiorcami, którzy pół roku spędzają za granicą i robią kontrakty na 2 mln zł :) A tak na prawdę siedzi sobie taki mały człowieczek, przed komputerkiem kupionym na raty, z mobilnym routerem kupionym na alledrogo za 50 zł, w nim karta prepaid na lejku i pisze komentarze siedząc u rodziców w domu mając te 25/30 lat :) A i studiuje humanistykę :) Taka masa hejtu się teraz wylewa, aż szkoda niektóre posty czytać, ale "co się zobaczyło, to się nie odzobaczy"

Odpowiedz

147. ~Calm7
-1

2015-02-20 07:17:28

Uwarzam ze tmobile postępuje uczciwie dając możliwość rezygnacji z usług. Ludzie potfierdzaja ze zapoznali sie z regulaminem własnym potpisem wiec nie powinny teraz plakac

Odpowiedz

146. Minister
1

2015-02-19 21:34:03

Jak ja kocham te komentarze typu: jestem w t mobile (u innego operatora) 30 lat do końca umowy pozostał mi rok, dwa miesiące 2 tygodnie i 3 i pół dnia. Odchodzę od nich, a razem ze mną odejdzie żona, teściowa, szwagier, syn szwagra, stryjek i zięć sąsiada, a razem płaciliśmy 5 tysięcy złotych i pinsiąt groszy. Nie damy się więcej dymać.

Odpowiedz

145. wlo
-2

2015-02-19 20:35:59

1401 - zaufanie? Ciekawe kto minuty do tych "zbieraj minuty" za kasę nabijał? Operatorzy? No nie rozśmieszaj mnie i nas!!

Odpowiedz

144. ~aero666
1

2015-02-19 20:18:42

@141 jeszcze lepszy biznes jest na karach umownych. W cenniku podstawowym podana jest kosmiczna kwota za abonament ? i zapewne nie ma ani jednego abonenta w całej sieci, który taką płaci. Wszyscy dostają umowy z obszernym regulaminem promocji, który rabatuje cenę abonamentu do zwykłego poziomu. Dalej następuje podział na ratę sprzętową i abonament za usługi, więc przez 3/4 umowy pozycja abonament jest symboliczna.Teraz czary mary i cała magia: od 24 * kosmiczna kwota z cennika odejmuje się 18 mocno zrabatowanych abonamentów promocyjnych i 6 trochę wyższych. Efekt? kara umowna rzędu kilku tysięcy złotych. Pomimo tego i tak musisz spłacać raty za urządzenie, gdzie w sumie doliczając pierwszą ratę płatną przy odbiorze nierzadko wychodzi znacznie drożej niż w sklepie (nie) dla debili. To jest biznes!

Odpowiedz

143. ~Joey
2

2015-02-19 20:08:59

Szykuje się zwycięzca tegorocznego głuchego telefonu :)

Odpowiedz

142. ~aero666
1

2015-02-19 20:04:54

@131 cały problem w tym, że to taryfy firmowe. W przypadku umów pomiędzy przedsiębiorcami nie ma ŻADNEJ ochrony "słabszej" strony umowy, tak jak to jest w przypadku konsumentów. Umowy pomiędzy przedsiębiorcami nie podlegają także interwencjom UOKiK w tym zakresie. Z założenia obie strony są równe ? co jest prawdą w przypadku umów korporacyjnych, bo tam kary umowne są symetryczne! Małej firmie takiego czegoś nie zaoferują? Ma pecha.No i najważniejsze, ew. spór sądowy w większości wypadków jest kompletnie nieopłacalny ekonomicznie. Zwrot kosztów związany jest z wps, więc będzie śmiesznie mały ? zapłacisz więcej za adwokata niż w całości będziesz w stanie ugrać, zakładając jakimś cudem pomyślne zakończenie sprawy.Natomiast sama koncepcja tych pseudoumów ratalnych, jak i kary umowne i kosmiczne wartości ulgi wyliczane przez operatorów powinny dawno zostać przetrzepane przez urzędy (dot. umów konsumenckich rzecz jasna). Sprawa znana od lat, ale urzędnicy nie widzą problemu.

Odpowiedz