Światowy rynek tabletów w 4Q2013 wg IDC
W IV kwartale na rynek trafiło 76,9 mln tabletów, o 28,2% więcej niż w analogicznym okresie 2012 roku - wynika z danych IDC.

W IV kwartale na rynek trafiło 76,9 mln tabletów, o 28,2% więcej niż w analogicznym okresie 2012 roku - wynika z danych IDC.
Choć Apple regularnie zwiększa sprzedaż iPadów, to jego udział rynkowy spadł w ciągu roku o 5 pkt. proc. Spośród największych producentów największą dynamikę pokazało Lenovo, choć jest to przyrost z niskiej bazy. Warto też zwrócić uwagę na pozycję "Pozostali", która w dużej mierze obejmuje producentów tanich urządzeń.
Producent |
4Q13 mln szt. |
4Q13 udział |
4Q12 mln szt. |
4Q12 udział |
Zmiana rok do roku |
Apple |
26,0 |
33,8% |
22,9 |
38,2% |
13,5% |
Samsung |
14,5 |
18,8% |
7,8 |
13,0% |
85,9% |
Amazon |
5,8 |
7,6% |
5,9 |
9,9% |
-1,7% |
Asus |
3,9 |
5,1% |
3,1 |
5,1% |
25,8% |
Lenovo |
3,4 |
4,4% |
0,8 |
1,3% |
325,0% |
Pozostali |
23,3 |
30,3% |
19,5 |
32,5% |
19,5% |
Razem |
76,9 |
100,0% |
60 |
100,0% |
28,2% |