Spotify ma już 35% rynku, YouTube Music daleko z tyłu
Rynek strumieniowanej muzyki rośnie jak na drożdżach. Na jego czele nadal znajduje się Spotify, który ma już ponad jedną trzecią rynku.

Są branże, dla których koronawirus to złote czasy, o jednej z nich - aplikacjach ułatwiających komunikację podczas pracy zdalnej - już pisaliśmy. Inna to aplikacje strumieniujące muzykę. Analitycy agencji Counterpoint uważają, że dzięki epidemii rynek ten wzrośnie aż o 25%. A jak wygląda sytuacja wśród największych graczy? Na czele znajduje się Spotify z 35% udziałów w rynku. Wyraźnie w tyle jest reszta peletonu. Drugi Apple Music ma bowiem 19%, a na trzecim stopniu podium jest Amazon Music z 15%.
Na czwartej pozycji uplasował się chiński Tencent Music z 11%, natomiast zaledwie 6% ma YouTube Music. Pozostałe 14% należy do innych rynkowych graczy. Sam tort do podziału na koniec 2020 ma liczyć 450 milionów użytkowników. Oczywiście mówimy tutaj o tych płacących.