Serwisy społecznościowe w grudniu 2018 roku: Facebook traci zasięg, WhatsApp i Instagram idą w górę

Gemius opublikował dane dotyczące korzystania przez Polaków z serwisów społecznościowych. Liderem jest wciąż Facebook, ale jego zasięg powoli spada. Zyskują między innymi WhatsApp i Instagram.

Marian Szutiak (msnet)
3
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Serwisy społecznościowe w grudniu 2018 roku: Facebook traci zasięg, WhatsApp i Instagram idą w górę

 

Dalsza część tekstu pod wideo

W ostatnim miesiącu  2018 roku Facebook docierał do 76,47% polskich internautów. To prawie o 6 p.p. (punktów procentowych) mniej niż rok wcześniej. Nie zmienia to jednak faktu, że portal społecznościowy Marka Zuckerberga jest zdecydowanym liderem rynku. Na drugim miejscu znalazł się Instagram (25,05%, więcej o ponad 7 p.p. rk do roku), a podium zamykał wykop.pl (18,78%, więcej o prawie 6 p.p.).

Serwisy społecznościowe w grudniu 2018 roku: Facebook traci zasięg, WhatsApp i Instagram idą w górę

Strona facebook.com ma największy zasięg zarówno w przypadku osób przeglądających Internet przy użyciu komputera, jak i na tabletach i smartfonach. W tym drugim przypadku przewaga jest jednak trochę mniejsza. Pod względem średniego czasu korzystania liderem jest portal nk.pl - na każdym rodzaju urządzeń, jakie zostały uwzględnione w badaniu.

Serwisy społecznościowe w grudniu 2018 roku: Facebook traci zasięg, WhatsApp i Instagram idą w górę
Serwisy społecznościowe w grudniu 2018 roku: Facebook traci zasięg, WhatsApp i Instagram idą w górę

Aplikacje społecznościowe

Należący do Facebooka Messenger jest zdecydowanym liderem wśród aplikacji społecznościowych. W grudniu 2018 roku korzystało z niego 52,99 polskich internautów. To o 11 p.p. więcej niż w grudniu 2017 roku. Na pozostałych miejscach podium uplasowały się aplikacje WhatsApp i Instagram. Każda z nich przez rok podwoiła swój udział w rynku.

Serwisy społecznościowe w grudniu 2018 roku: Facebook traci zasięg, WhatsApp i Instagram idą w górę

Największy spadek wystąpił w przypadku aplikacji Google+, co wiąże się między innymi z planami giganta z Mountain View dotyczącymi wyłączenia tego serwisu dla konsumentów.