DAJ CYNK

Rosną wydatki reklamowe telekomów

29.07.2015

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 3039

Ważne 2

3

W I połowie 2015 roku pięciu największych operatorów komórkowych zwiększyło wydatki na reklamę o 18,5%.

W I połowie 2015 roku pięciu największych operatorów komórkowych zwiększyło wydatki na reklamę o 18,5%.

Według informacji Kantar Media, łączne wydatki największych polskich operatorów na reklamę wyniosły w I kwartale 2015 roku 722 mln zł. Najwięcej wydało Orange - 237 mln zł, o 15,4% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Niewielki wzrost zanotował P4, o 1,7%, do 187,7 mln zł. Największy wzrost zanotował trzeci T-Mobile, o 47,5%, d8 138,07 mln zł. Kolejny Polkomtel wydał 132 mln zł (wzrost o 5,6%), a na ostatnim miejscu plasuje się, nienotowany w ubiegłym roku, Virgin Mobile (27,5 mln zł).

Operator Wydatki 1H2015 w mln zł Wydatki 1H2014 w mln zł Wzrost
Orange 237,03 205,34 15,40%
P4 187,69 184,56 1,70%
T-Mobile 138,07 93,93 47,50%
Polkomtel 132,03 124,98 5,60%
Virgin Mobile 27,51 0 -

Zobacz: Wydatki telekomów na reklamę w telewizji
Zobacz: Orange najwięcej wydaje na reklamę. Play drugi

Źródło tekstu: Kantar Media; wł

Komentarze
Zaloguj się
0

2015-07-29 16:31:41

Ale w czym problem? Są 3 sieci inrastrukturalne + 1 półMVNO + kilka fullMVNO. Do wyboru, do koloru. Po ch.. jeszcze narzekać? Trzeba mieć nieżle nasr... we łbie żeby nie wiedzieć jak konkurencja wpĺywa na rynek.

Odpowiedz

16. ~hahaha
-3

2015-07-29 15:55:39

NIkt nie musi Playozie udostępniać infrastruktury. UKE swoje zrobiło w okresie ochronnym. TO OPY są na tyle zachłanne, że wolą delikatnie krwawić byle by dalej chapać~takim młodzieżowym slangiem. Play mógłby po prostu stracić roaming, wtedy pesudo bańka mydlana robi puffffffff i tak rozdzielamy tort na troje. Tylko po co dzielić tort na troje jak można mieć stałę przychody, pozwalać sie rozwijać. POZWALAĆ- tutaj oznacza kontrolowany wzrost. Po stracie takiego roamingu zostaje goła własna infrastruktura w którą nikt w P4 nie inwestuje. BO PO CO?? załużmy najgorszy scenariusz: play traci roaming, klienci widzą dziury, play musi sie sprzedać..... po co sprzedawać infrastrukture która zostanie wyceniona na 2/10 wartości? Lepiej pompować $ w reklame i budowanie marki, Bo za logotypy i klientów się płaci a nie za kilka masztów.

Odpowiedz

15. ~
-1

2015-07-29 15:20:53

@7 Ale przecie wy nie macie za to ŻADNEJ infrastruktury i dlatego żerujecie na naszej głupi plajfąsie :D

Odpowiedz

14. ~radmax
3

2015-07-29 15:15:22

@9 W jakiej ziemi ? Ja mam kable na słupie prawie w centrum miasta, jak w piątek się zerwały to do tej pory nie wiedzą co z tym zrobić, ale na utrzymanie łącza to trzeba bulić.

Odpowiedz

13. ~hahaha
-3

2015-07-29 15:01:17

Widze logiczne myślenie większosc z Was zostawia w słoiku przy łóżku wychodząc do pracy( mam nadzieje z edo pracy a nie do gimnazjum) Patrząc Analitycznie. Play cały czas ma niskie koszty utrzymania własnej infrastruktury - bo prawie jej nie ma, dlatego bełkot typu MAMY ZASIEG 4 SIECI. CO do wzrostu kosztów na reklame to nawet nie wzrost bo zalednie 1.5 %. Inni operatorzy wkońcu dojrzewają do informacji ze reklama dźwignią handlu, Wiec reklam jest wiecej, są czesciej krótsze itp.... Cene reklam ustala sie względem czasu antenowego i pry emitowania. Wiec tutaj też mamy wiele zmiennych. Skoro P4 nie ma nic własnego czym moze sie chwalić to nalepiej zrobić z siebie największego dzierżawce ubierając to w piękne słowa. Tmobile ma wzrost ze względu na ostatnie kłopoty z ofertą JUMP- jej słabą sprzedawalnością itp... pozatym każdy z Nas wie że w TV głównie Play Plus i Orangutan a Tibombaj zaledwie raz na jakiś czas...

Odpowiedz

12. ~
-3

2015-07-29 13:14:52

@4. , 5Jakże Wam dziękuję za te miłe wypowiedzi. Nie bedziecie mieć problemow dozycia 40-ki

Odpowiedz

11. a_lex
3

2015-07-29 13:06:28

Telekomy - coraz mniejsze przychody i zyski, coraz więcej pieniędzy na reklamę. Jak to działa!?

Odpowiedz

-2

2015-07-29 12:21:17

Kiedyś już było o tym, że reklama to malutki procencik w budżecie telekomów na którym nie da się oszczędzić na inwestycje.

Odpowiedz

9. ~
1

2015-07-29 11:43:16

Zresztą co ma zasięg do mniejszej ilości pieniędzy na reklamy? Play mimo dużej ilości celebrytów mniej płaci za marketing niż wy z rodzinką pl. Sam jeszcze ostatnio mówiłeś, że Play wydaje najwięcej na reklamy zamiast na zasięg. Teraz ja mogę powiedzieć, że Orange zamiast wydawać pieniądze na rozwój łącz stacjonarnych to wydaje kase na "celebrytów". Karolak kosztuje haha :D A nazywanie tych zardzewiałych kabelków w ziemi internetem przewodowym to po prostu wstyd ;-) Kościół rdzy

Odpowiedz

8. Wiksa11
3

2015-07-29 11:36:21

"Wy macie szczątkowy zasięg (...) to i reklama was mniej kosztuje" - logicznie.

Odpowiedz

7. ~
2

2015-07-29 11:36:09

@5: Macie pseudo ofertę stacjonarną (tel-net-tv) i tragiczną infrastrukturę, na której świadczycie powyższe usługi. Może by tak pomyśleć o "przesunięciu" środków z budżetu reklamowego na modernizacje linii?

Odpowiedz

6. ~
2

2015-07-29 11:26:48

@5jak widzisz twoje celebryty biorą więcej kasy, mimo że jest ich mniej :D

Odpowiedz

5. ~
-1

2015-07-29 11:14:56

@4 Szczęka nie opadła. Mamy telefonię stacjonarną, internet przewodowy, telewizję, telefonię mobilną, internet mobilny W CAŁYM KRAJU a nie tylko w miastach i jeszcze musimy utrzymywać pasożytów na roamingu. Wy macie szczątkowy zasięg i głupich celebrytów, to i reklama was mniej kosztuje. Proste jak drut ale dla ograniczonego plajfonsa z kościoła flej i tak niezrozumiałe :D

Odpowiedz

4. ~
2

2015-07-29 10:58:59

no i gdzie jesteś teraz zardzewiaku z hosta "centertel" piszący swoje ulubione słowo "plajfąsy"? Szczęka opadła?

Odpowiedz

3. ~
5

2015-07-29 10:54:45

A i tak każdy napisze że Play wydaje fortunę na celebrytów. A to Serce i Mózg kierują się portfelem :)

Odpowiedz