DAJ CYNK

Polscy konsumenci chcą płacić urządzeniami typu wearables

22.02.2018

Dodane przez: msnet

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 2087

Ważne 1

4

Płatności mobilne i elektronika noszona to kolejny etap rozwoju technologii zbliżeniowej, z którego Polacy coraz chętniej korzystają.



Płatności mobilne i elektronika noszona to kolejny etap rozwoju technologii zbliżeniowej, z którego Polacy coraz chętniej korzystają.

Z badań na temat otwartości konsumentów na innowacyjne formy płatności, których wyniki zaprezentował Mastercard, dowiadujemy się, że 27% ankietowanych będzie w przyszłości płacić zbliżeniowo urządzeniami typu wearables, takimi jak inteligentne zegarki lub opaski sportowe. Polacy chcą w ten sposób wykorzystać narzędzia, które zawsze maja przy sobie lub na sobie.

W Polsce rewolucja związana z elektroniką noszoną może postępować szybciej niż w innych krajach Europy, co wynika z powszechności technologii zbliżeniowej w naszym kraju. 33% polskich konsumentów płaci w ten sposób codziennie (23% rok temu), natomiast 79% przynajmniej raz w tygodniu (63% rok temu). Są to najwyższe wyniki spośród wszystkich badanych państw Europy.

Według danych NBP, 68,6% wszystkich płatności kartą w Polsce odbywa się zbliżeniowo, podczas gdy średnia w Europie to tylko 38%. Inne europejskie kraje nadrabiają jednak zaległości - w ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba punktów sprzedaży przyjmujących płatności zbliżeniowe wzrosła tam o 42%. Wartość wszystkich wydatków kartami zbliżeniowymi Mastercard i Maestro wzrosła w Europie w ostatnim roku o 145%.

Otrzymaliśmy kolejne potwierdzenie, że płatności zbliżeniowe rozwijają się u nas w dynamiczny sposób i kraje Europy Zachodniej mogą brać z nas przykład. Według raportów branżowych Polacy 'zapisali' w swoich telefonach już ponad 800 tys. mobilnych kart, co pokazuje, że coraz bardziej otwieramy się na rozwiązania zwiększające szybkość i wygodę płatności zbliżeniowych, a do takich należą bez wątpienia także urządzenia kolejnej generacji, czyli wearables - powiedział Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.



Polacy wydają się być dobrze przygotowani na kolejny skok technologiczny. Ze smartfonów korzysta ponad 16,5 mln Polaków, z czego - jak wynika z badań Mastercard - 72% pracuje pod kontrolą Androida (13% ma Windowsa, a 11% iOS). 6% ankietowanych zadeklarowało, ze posiada smartwatcha. Według prognoz do 2020 roku 62% elektroniki noszonej będzie mieć funkcję płatniczą.


Źródło tekstu: Mastercard

Komentarze
Zaloguj się
10. TomecekGD
0

2018-02-22 21:15:53

Ni potrzebuję tego. Płacę wszędzie telefonem i w zupełności mi to wystarcza. Tylko nie piszcie, że zapomnę telefonu, bo tak nie jest. W dzisiejszych czasach człowiek zapomni portfela, kluczy, albo prawa jazdy, ale telefonu nie. Skoro telefon mam cały czas przy sobie, to po co mi do płacenia jakieś pierścionki albo zegarki? Kolejny sposób na wyciąganie kasy od ludzi.

Odpowiedz

9. Mastah
0

2018-02-22 19:01:55

Banki same sobie wmawiaja, ze ludzie chca platnosci zblizeniowych. Nie chca, tylko ze jak wciskaja kazdemu taka karte, to sila rzeczy ludzie czasem tego uzywaja. Jak powiedzialem w banku, ze nie chce karty zblizeniowej, to pani w okienku patrzyla na mnie jak na wariata. Bo przeciez to takie fajne i super i kazdy chce to miec... A ja wole placic gotowka, a nie przelewami, kartami jak nastoletnie lemingi. Nie bede sie wyzbywac prywatnosci w imie watpliwej wygody i zwiekszonego zagrozenia.

Odpowiedz

8. ~Siedem C
0

2018-02-22 16:18:28

Niesamowite! Bezregulaminowytelepolis potrafi przyjąć krytykę..??? A to ciekawe ....

Odpowiedz

7. rrrrr
0

2018-02-22 16:04:55

Źródło tekstu: Mastercard Autor: msnet - Sprzedać własną godność jak ....

Odpowiedz

6. ~
0

2018-02-22 15:36:25

Polacy to potomkowie pańszczyźnianych chłopów...taka prawda.

Odpowiedz

5. ~asior
3

2018-02-22 14:51:02

wg sponosrowanego badania 27% chce, reszta nie czyli tytuł powinien brzmieć: Polscy konsumenci nie chcą płacić urządzeniami typu wearables

Odpowiedz

4. ~
0

2018-02-22 14:28:51

Polscy konsumenci nie chcą płacić, chcą mieć wszystko za darmo.

Odpowiedz

3. ~
3

2018-02-22 14:04:52

Macie bujną wyobraźnie żeby powielać takie bełkoty marketingowe.

Odpowiedz

2. ~
4

2018-02-22 14:01:04

Gramatyka na poziomie podstawówki, a kreowanie rzeczywistości niczym Wróżbita Maciej... Nie ośmieszajcie się z tym pseudo kreowaniem potrzeb. Żałosne to jest.

Odpowiedz

1. ~
3

2018-02-22 13:50:42

Nie, nie chca. Przestancie wreszcie pierd...olic co Polacy chca, a czego nie. Nie jestescie jakas wyrocznia.

Odpowiedz