DAJ CYNK

PIIT: Operator to nie bank, nie świadczy usług przechowywania środków

28.09.2016

Dodane przez: LuiN

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 9115

Ważne 15

9

Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji odniosła się do wszczętego przez UOKiK postępowania w sprawie przepadania środków na kontach numerów pre-paid.

Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji odniosła się do wszczętego przez UOKiK postępowania w sprawie przepadania środków na kontach numerów pre-paid.

Obok wyliczania zalet samego modelu pre-paid i podkreślenia niskich cen tego typu usług na tle innych krajów, w komunikacie PIIT pojawia się argument, że przecież taka praktyka nabywania towarów/usług jest powszechna i szeroko przyjęta nie tylko w telekomunikacji, ale i w innych sektorach:

Przykładem takich rozwiązań są różnego rodzaju karnety, bony towarowe czy bony prezentowe. Umożliwiają one otrzymanie nabytej usługi lub towaru w konkretnie oznaczonym czasie. Po upływie terminu ważności klientom nie jest zwracana kwota, za którą bon czy karnet został zakupiony.

Zdaniem PIIT, zmiany w obecnej formule ofert pre-paid mogą negatywnie odbić się na końcowych cenach usług i grożą nadużyciami. PIIT przypomina też, że operatorzy nie są przecież bankami:

Operatorzy telekomunikacyjni nie są bankami i nie świadczą usług przechowywania środków na koncie, które podlegają zwrotowi w gotówce lub przelewem po upływie terminu ważności konta. Usługi finansowe są regulowane przez inne przepisy prawne i powiązane z innymi kosztami dla klienta.

Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji liczy na to, że UOKiK w swojej obiektywnej ocenie modelu świadczenia usług pre-paid oceni obowiązujące obecnie zasady za zgodne z prawem - tak jak je oceniał do tej pory. W końcu sytuacja prawna nie uległa w tym zakresie zmianie.

Zobacz: UOKiK zbada przepadanie środków w prepaidach

Źródło tekstu: PIIT, wł

Tagi: PIIT uokik
Komentarze
Zaloguj się
131. wlo
0

2016-10-01 16:29:11

Ciekawe, ze dotychczas Ty nie pozwałeś UOKiK-u za to że nic nie robił w sytuacji gdy operatorzy prawo tak jawnie łamali? Nawet wiesz jaki konkretnie przepis prawa! Pal licho miliony innych, ale że w swoim interesie tego nie zrobiłeś? Zadziwiające!

Odpowiedz

130. wlo
0

2016-10-01 16:11:36

129 - regulamin jest podstawą prawną, terminy ważności konta, okresy umowne... Cytować zamiaru nie mam. Jeśli używasz - wiesz, jeśli nie - niepotrzebne Ci to ;-)No ciekawe, że poprzednio rok mało było a teraz po jeszcze dłuższym okresie psucia w dwa czy trzy miesiące od powołania do roboty się wziął i chce większe bagno osuszyć?

Odpowiedz

129. ~
0

2016-10-01 16:00:32

@ 127. wlo: To Ty twierdziłeś że istnieje podstawa prawna, więc prosiłem o zacytowanie tej Twojej "podstawy prawnej". Ale jak widać nie jesteś w stanie tego wskazać, więc robisz uniki i cały czas tylko operujesz w obszarze ogólników.A co do Twojego pytania #128, to nie możesz oczekiwać, że w przeciągu 14 miesięcy pełnienia urzędu ktokolwiek jest w stanie naprawić to, co przez poprzednie władze było psute przez lat kilkanaście.

Odpowiedz

128. wlo
0

2016-10-01 11:02:44

125 - mi nie pomogłeś, bo nie musiałeś ;-) Moje pytanie było po to, żebyś pomyślał... Nie pomyślałeś widzę, więc zapytam inaczej, czemu nie kilka lat temu ale dopiero dzisiaj, ten sam człowiek, z tego samego układu politycznego, stwierdził, ze operatorzy to złodzieje?

Odpowiedz

127. wlo
0

2016-10-01 10:54:54

126 - regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych... Część zawartej przez obie strony umowy.

Odpowiedz

126. ~
0

2016-09-30 22:05:29

@ 118. wlo: Więc zacytuj tę "podstawę prawną" i podaj do niej linka.A jeśli faktycznie taka istnieje (w co wątpię) to wtedy razem się zastanowimy, czy przypadkiem nie narusza ona rejestru klauzul niedozwolonych.

Odpowiedz

125. ~
0

2016-09-30 21:57:37

@121. wlo: Naprawdę nie potrafisz sam sobie znaleźć sobie w internecie kto to byli ci "poprzedni"? Więc proszę bardzo: - sekcja "Lista Prezesów Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów". Mam nadzieję że pomogłem ;)

Odpowiedz

124. wlo
0

2016-09-30 12:50:55

A! jedyne co porównuje, to więcej niż proporcjonalnie do wartości waluty tańsze ceny abonamentów w Polsce (od pewnego czasu prowadzi interesy w ramach polskiego oddziału firmy). Szczególnie, że to cena za nielimitowane wszystko ;-)

Odpowiedz

123. wlo
0

2016-09-30 12:48:07

DanielR - szwagra... Ale on na telefon do dzwonienia w celach biznnesowych a nie do zastanawiania się czy prepaidy można przenosić czy nie, czy wymagają rejestracji, czy nie... Abonament jest wygodniejszy i tańszy - to wiem na pewno ;-)

Odpowiedz

122. DanielR
0

2016-09-30 11:51:31

@wlo (120), masz podobno znajomych (czy rodzinę - nie pamiętam) w Niemczech. Dowiadywałeś się już może, jak kwestia wygaśnięcia numeru prepaid albo cesji numeru wygląda w tym "cywilizowanym" kraju? Bo jeśli chodzi o rejestrację prepaid, to zdaje się mają problemy podobne do polskich.

Odpowiedz

121. wlo
0

2016-09-30 09:34:36

109 - a możesz powiedzieć, którzy to byli ci poprzedni? Bo jakoś nie mogę zidentyfikować...

Odpowiedz

120. wlo
0

2016-09-30 07:58:38

Mnie od pewnego czasu nurtuje pytanie... Chcę zrezygnować z zarejestrowanego numeru. Nie ma procedury wyrejestrowania podobno (wczoraj na infoliniach dwóch operatorów mi to powiedziano). Jedyną możliwością jest zaprzestanie korzystania i po jakimś czasie "system usunie numer". Jeśli chce się oddać komuś numer - muszą być fizycznie przy "przerejestrowaniu" obie osoby z niezbędnymi dokumentami i oczywiście kartą będącą przedmiotem ;-)Polskie prawo...

Odpowiedz

119. wlo
0

2016-09-30 07:54:17

Ale akurat tu uważam, że m.in. w tego typu sytuacjach prawo powinno jasno regulować kwestie zwrotu. Nie ma takiego prawa niestety. I dobrze by było, gdyby było ;)Gdyby w takich sytuacjach ludzie do sądu chodzili, być może prawo dawno by było. Sądy byłby po stronie klientów uważam.Ale po co? Po 12 latach obowiązywania ustawy ktoś coś wymyślił i wszyscy biją brawo. A sami przez 12 lat w d[...]e mieli swoje interesy. Dziwny naród.

Odpowiedz

118. wlo
0

2016-09-30 07:50:33

117 - to ta sama która mówi o rozwiązaniu umowy.

Odpowiedz

117. ~
0

2016-09-29 21:20:33

@112. wlo: To podaj tę podstawę prawną, która umożliwia operatorowi zatrzymanie środków klienta, w przypadku gdy klient np. chce przejść do innego operatora!

Odpowiedz