DAJ CYNK

Orange najwięcej wydaje na reklamę. Play drugi

28.05.2014

Dodane przez: LuiN

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 6785

Ważne 8

4

Serwis rpkom.pl w oparciu o dane z Kantar Media przedstawił kwietniowe wydatki telekomów na reklamę.

Serwis rpkom.pl w oparciu o dane z Kantar Media przedstawił kwietniowe wydatki telekomów na reklamę.

P4, operator sieci Play jako jedyny zwiększył w kwietniu wydatki reklamowe i to o aż 20% w skali roku (o 5,16 mln zł). Pozostali operatorzy wydatki na reklamę zmniejszyli, T-Mobile Polska o niemal połowę z 50,86 mln zł przed rokiem do 28,35 mln zł w kwietniu tego roku. Na szczycie zestawienia najwięcej wydających na reklamę uplasował się Orange Polska. Poniższe zestawienie nie uwzględnia reklam w Internecie:

  • Orange Polska - 42,26 mln zł (-16,1%)
  • P4 - 31 mln zł (+20%)
  • Polkomtel - 29,43 mln zł (-11,4%)
  • T-Mobile Polska - 28,35 mln zł (-44,2%)

Źródło tekstu: rpkom.pl

Komentarze
Zaloguj się
0

2014-05-29 00:44:25

Ale jesteście dupy wołowe. Trzeba zarabiać w Polsce A, albo przynajmniej A-- (minus, minus), a wydawać w Polsce B. Wtedy nawet jak się mało zarabia, to ma się, ma się, ma się.... :-) Nie zarabiam 4-5 tysięcy, ale i kredyciki mam o połowę mniejsze i zero konkurencji, bo molochy gardzą pipidówami i Polską Bee. ;-)

Odpowiedz

31. ~sadds
0

2014-05-29 00:36:09

wiesz co no właśnie mi wystarczają zarobki na poziomie 4-5 tysięcy :) nie trzeba sie wiele namęczyć, wystarczy spisać około 80 umów i kilka aneksów :) Jeżeli myślisz że w call center zarobisz 10 tysięcy to zapraszam do lekarza

Odpowiedz

30. ~do_
-1

2014-05-28 21:35:39

18. ~jhsjd - ile dostałeś premii 2 tyś, 3 tyś, 4 tyś? Jeśli tak to się lepiej zwolnij! Albo pracujesz w pipidówie albo jesteś słabym sprzedawcą.

Odpowiedz

29. ja.michal
0

2014-05-28 21:28:18

@22, wlo jeśli w tym miejscu, o którym piszesz, jest jakiś internet (najlepiej stały, prędkości min download 1 Mb/s i upload 0,5 Mb/s) to może pomyśleć o Orange z ich usługą Ekstra Sygnał? Za stosunkowo niewielkie pieniądze będzie femtokomórka.

Odpowiedz

28. ~
1

2014-05-28 18:18:12

@26 wcześniej nie liczyli i tez Orange wydawał najwięcej.

Odpowiedz

27. ~igor
1

2014-05-28 18:16:04

wlo: pisz z sensem, a nie bla bla bla

Odpowiedz

26. ~
1

2014-05-28 18:01:10

Tak ale Orange liczą razem z TPSA teraz

Odpowiedz

24. wlo
0

2014-05-28 16:15:28

Nie muszę udowadniać co mówię. Wasza wola jest mi wierzyć albo nie ;-)

Odpowiedz

23. ~gfg
1

2014-05-28 16:12:16

wlo ściemniasz! Jak mieli w Play to też by dzwonili :)

Odpowiedz

22. wlo
-1

2014-05-28 15:57:13

~CrocoDundee - reklama może być różna. Ja od ponad 10 lat nie płacę za reklamę. Nośniki reklamy (mówię tu o najbardziej popularnych "książkach telefonicznych" to zwykli złodzieje - miałem przygodę z jednym z nich, niemal sprawę sądową. Rezygnacja nie spowodowała żadnych zmian w ilości pozyskiwanych w skali roku nowych klientów ;-) Nie dalej jak miesiąc temu byłem u klienta, gdzie rzeczywiście dawno temu Plus nie miał zasięgu dobrego. Zmieniali sieci po kolei aż w Plej wylądowali - bez efektów polepszenia, bo - co tu dużo mówić - zadupie to jest i dodatkowo niezbyt sprzyjająca topografia - w niecce niewielkiej jest wieś. Jednak właśnie miesiąc temu będąc u nich, miałem kilka telefonów do wykonania - w ich sprawie. Normalnie dzwoniłem bez wychodzenia na zewnątrz (oni mają jakieś specjalne anteny i wzmacniacze, chociaż to niewiele pomaga). Zdziwieni pytają w jakie sieci ma telefon? No w Plusie. Jak w Plusie? 10 lat temu zrezygnowaliśmy z Plusa... No co było 10 lat temu to nie 10 lat później ;-) Ale podejście - jak raz się sparzyliśmy to już nie ma co wracać. No pewnie - nie ma co,. lepiej wydać na dodatkowe urządzenia (bo darmo nie dostali) niż sprawdzić ;-) Jak myślisz? Ile operatora ta reklama kosztowała? Czy może powinienem po tym jak przeniosą kilka czy kilkanaście numerów żądać prowizji "reklamowej"?

Odpowiedz

21. ~CrocoDundee
0

2014-05-28 15:48:37

Jedna z myśli ekonomicznych brzmi: ,,Reklama dźwignią handlu/''/''. Zatem, jeśli Plus chciałby wysunąć się na pozycję lidera lub chociaż wicelidera w ilości aktywnych (zalogowanych do sieci) kart sim to musiałby poprawić swoją ofertę, wzmocnić zasięg sieci, który powiedzmy sobie szczerze kuleje od ekspansji NetworkS! i zmienić agencję reklamową na bardziej kreatywną. Przekomarzanie się reklamowej Baśki z maskotkami Tp. już nie wystarczy.

Odpowiedz

20. ~bbbb
1

2014-05-28 15:34:24

@6 - gdyby nie ta reklama, nie byłoby sprzedaży. Gdyby nie było sprzedaży, nie byłoby klientów, gdyby nie było klientów nie byłoby potrzeby utrzymywania tylu pracowników call center. Czyli prawdopodobnie nie miałbyś pracy w ogóle.

Odpowiedz

19. ~bbbb
1

2014-05-28 15:32:21

@4 - to wydatki na emisję, a nie na produkcję.

Odpowiedz

18. ~jhsjd
-1

2014-05-28 15:26:07

Jeżeli ktoś pracuje w Play i narzeka na zarobki, to albo pracuje na jakiejś pipidówie albo jest słabym sprzedawcą. Tyle moge powiedzieć :)

Odpowiedz

17. ~Michall
0

2014-05-28 15:24:32

Porównując miesięczne wydatki na reklamę z liczbą użytkowników można zauważyć , że z przychodu każdego użytkownika ok 2-3 zł idzie na zapłacenie reklam. Jeżeli odejmiemy martwe pre-paidy, to ta kwota będzie większa. A więc przeciętny abonent Playa płaci z 6 zł na TVNy i Polsaty i jszcze ze złotówkę dla Prokopa i Czesława, że o Wojewódzkim nie wspomnę :-))

Odpowiedz